مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان گفت :از ابتدای خرداد ماه سالجاری با گرمای هوا روبرو شدیم بطوری که با پیک بار هزار و ۹۷۵ مگاواتی مواجه شدیم و برای تامین برق مورد نیاز ۲ نیروگاه به مدار وارد شد و خاموشی چندانی نداشتیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان رسا؛ سید احمد موسوی در گفتگویی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ به نسبت سالهای گذشته گرما را بطور محسوسی تجربه کردیم.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان افزود:تابستان ۱۴۰۰ با قطعی‌های متعدد و مکرر مواجه بودیم که در سال ۱۴۰۱ با اقدامات صورت گرفته در سطح وزارتخانه هزار و ۴۷۷ مگاوات تولید شد و امسال پیک مصرف ما هزار و ۵۷۵ مگاوات بود که تأمین شد.

وی ادامه داد:از ابتدای خرداد ماه سالجاری با گرمای هوا روبرو شدیم بطوری که با پیک بار هزار و ۹۷۵ مگاواتی مواجه شدیم و برای تامین برق مورد نیاز ۲ نیروگاه ۱۶ مگاواتی سیمین شهر و ۸.۴ مگاواتی اترک هم به مدار وارد شد و خاموشی چندانی نداشتیم.

وی تصریح کرد: ۸۰ درصد مشترکان در استان گلستان در بخش خانگی هستند که این تعداد مشترک ۵۰ درصد مصرف را به خود اختصاص داده اند.

وی در رابطه با اجرای طرح پاداش مصارف خانگی یک مساوی ۲۰ در سال جاری بیان کرد: ۷۸ هزار خانوار در استان مشمول این طرح شدند و در قبوض خود بیش از ۱۵ میلیارد تومان بستانکار شدند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان در پایان مدیریت مصرف خانگی و فرهنگ سازی در مصرف بهینه را یکی از چالش های اساسی عنوان کرد.

خبرنگار فاطمه زمانی

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا