رییس کل دادگستری گلستان گفت : از زمان اعلام عفو مقام معظم رهبری ، تاکنون ۵۱۵ متهم و محکوم اغتشاشات اخیر مشمول این عفو شدند.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا ؛ حیدر آسیابی رییس کل دادگستری گلستان امروز در نشست باخبرنگاران اظهار کرد: از زمان اعلام عفو مقام معظم رهبری ، تاکنون ۴۳۵ محکوم و ۸۰ متهم مشمول این عفو شدند که ۲۳۴ نفر تاکنون از زندان آزاد شدند.

آسیابی در ادامه بیان کرد: از زمان اعلام عفو، قضات و کارکنان‌ ۳۵ شعبه اجرای احکام کیفری دادگستری گلستان به همراه دادستان ها و روسای محاکم بخش در زندان های استان با همکاری کارکنان ندامتگاههای استان، شبانه روزی برای تعیین تکلیف زودتر محکومان و متهمان ِ مشمول عفو حضور دارند و درتلاش هستند.

رییس کل دادگستری گلستان افزود: تعداد ۲۹۷ هزار و ۲۷۰ فقره پرونده در ۱۰ ماه گذشته وارد محاکم دادگستریها شده است که بیش از ۲۹۳ هزار فقره طی این مدت از دادگاهها خارج شده است.

وی در رابطه با میانگین رسیدگی به پرونده‌ها بیان کرد :در دادسراها ۴۵ روز ، دادگاه‌های بخش ۶۹ روز دادگاه‌های کیفری دو ۷۷ روز، دادگاه‌های خانواده ۸۲ روز، دادگاه‌های تجدید نظر ۸۸ روز و دادگاه‌های انقلاب ۱۲۴ روز بوده است.

وی اضافه کرد: در این مدت ۳۱۵ زندانی با پایبند الکترونیک در حال گذران دوران محکومیت هستند و ۲۰ پرونده قصاص با ورود دستگاه قضایی سازش شد.

آسیابی تصریح کرد: از ۳۴۱ درخواست وارده شده به ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری ۱۶۵ مورد منتج به رفع مشکل شده است.

آسیابی در رابطه با اینکه یک هزار و ۱۰۰ واحد تولیدی و ۲۳ شهرک صنعتی در استان وجود دارد ، گفت: در این مدت ۱۶۶ واحد را شخصا بازدید شده و تمام شهرک‌های صنعتی مجدد بازدید شده است ودر این راستا ۵۹ فقره حکم به نفع واحدهای تولیدی در راستای بازگشت سود و جریمه مازاد صادر شد و همچنین ۱۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان مطالبات بانک‌ها از واحدهای تولیدی نیز وصول شد.

رییس‌کل دادگستری گلستان در پایان گفت : در سال جاری با تلاش حفاظت اطلاعات دادگستری گلستان ۳۹ کارچاقکن، هفت کارشناس رسمی، یک باند شاهدان دروغین با پنج عضو اصلی و ۹۰ نفر شاهد دروغین، ۹ وکیل متخلف دستگیر شدند.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا