مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان از فرآوری و تامین بذر اصلاح شده گندم در گلستان و خرید دو هزار و ۵۰۰ تن بذر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ سید صمد ضیائی در خصوص آخرین وضعیت خرید بذر تضمینی از پیمانکاران تکثیری و فرآوری بذر گندم اظهار کرد: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی یکی از ۱۴ شرکت تولید کننده بذر در سال جاری حدود دو هزار و ۵۰۰ تن انواع بذر گندم از ارقام آراز، آرمان وکلاته از پیمانکاران تکثیری خریداری کرده است که درحال بوجاری و ارسال به انبار کارگزاری ها جهت توزیع به کشاورزان است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان خاطرنشان کرد: با وجودخشکسالی شدید در سال گذشته برآوردها بر این بود تولید ما به این میزان خریداری شده نرسد اما به دلیل اقدامات به موقع کارشناسان ناظر این شرکت و راهنمایی به کشاورزان و اقدامات تخصصی انجام شده خوشبختانه این تولید به رقم قابل توجه رسیده است.

وی بیان کرد: با وجود سرمای شدیدی که در زمستان سال گذشته در استان داشتیم اما به استفاده بجا، دقیق و افزایش سطح استفاده از کودهای شیمیایی، باعث شد گندم‌های استان مقاوم تر شده و حتی کیفیت گندم‌های این شرکت افزایش یابد.

ضیائی اضافه کرد: تاکنون تمامی طلب پیمانکاران تکثیری بذر این شرکت به ارزش حدود ۴۳ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: استفاده از بذر مناسب اهمیت بالایی در افزایش تولید محصول دارد که برای این منظور استفاده از کارخانه بوجاری بذر مدرن این شرکت می تواند خلوص فیزیکی بذر را تضمین نماید و بستری مناسب را از حمایت تولید داخل فراهم کند.

وی در ادامه گفت: هرساله قبل از شروع فرآوری بذر نیز تست کارخانه با حضور کارشناس حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی انجام و کیفیت ضدعفونی بذر، میزان مصرف قارچ کش طبق دستورالعمل حفظ نباتات، تاریخ انقضا و تغییر رنگ بذور ضدعفونی شده مورد بررسی قرار می گیرد.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا