مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از فعالیت و ارائه خدمات از سوی ۹۰ دفتر و شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری این استان به گردشگران خبر داد.

به‌گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ محمدجواد ساوری اظهار کرد: نظر به اهمیت و ضرورت توسعه گردشگری در سطح کشور و استان گلستان از طریق کارگزاران حرفه‌ای و متخصص و توجه به تورهای ورودی و رونق گردشگری داخلی، افراد متقاضی با داشتن شرایط و ضوابط آیین‌نامه نظارت بر فعالیت دفاتر گردشگری می‌توانند در سامانه خدمات مسافرتی و گردشگری ثبت‌نام و پس از تأیید کمیسیون فنی نظارت بر دفاتر استان، تأیید حراست و اخذ مجوزهای لازم، پروانه بهره‌برداری بند «ب» را کسب و خدمت‌رسانی به مسافران و گردشگران را آغاز کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۹۰ دفتر و شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری در سطح استان مشغول فعالیت هستند که از این‌ تعداد ۴۸ دفتر در مرکز استان و ۴۲ دفتر در دیگر شهرستان‌ها به فعالیت مشغول هستند.

وی افزود: این تعداد دفتر خدمات مسافرتی زمینه اشتغال بیش از ۲۵۰ نفر علاقه‌مند به این حوزه را در سطح استان فراهم ساخته است.

ساوری تصریح کرد: این دفاتر تنظیم و انجام مسافرت گروهی داخلی و خارجی و ذخیره مکان و هرگونه خدمات ایران‌گردی و جهانگردی با رعایت قوانین و مقررات وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فعالیت می‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نظارت بر فعالیت این دفاتر و شرکت‌ها به لحاظ کیفی و سطح کارایی و رعایت مقررات، بر عهده اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان است و در صورت مشاهده تخلف از مفاد آیین‌نامه برابر قانون با این دفاتر و شرکت‌ها برخورد خواهد شد.

خبرنکار الهه رمضانپور

انتهای پیام

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا