رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان گفت: نشان دادن منطقه آزاد که تنها یک بیابان است به هیئت های تجاری برای آنها قابل لمس نیست ودرخواست داشتیم بخشی محصور شده و زیر ساخت هایی نظیر ساختمان، آب، برق و گاز در آنجا به وجود بیاید.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ امیر یوسفی (۱۴ تیر ماه) در نشست خبری با رسانه ها با گریزی به انتخابات دوره جدید در اتاق بازرگانی اظهار کرد: اتاق بازرگانی گرگان بالاترین مشارکت را در سطح کشور داشت و این مسئولیت ما را برای پاسخگویی به فعالان اقتصادی استان پررنگ تر می کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان افزود: هیچ قشری بهتر از خود فعالان اقتصادی نمی تواند به این حوزه کمک کند و تجربه تاثیر حضور موفق بخش خصوصی در عرصه های مختلف گویای این مهم است.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی به عنوان مشاور سه قوه وظایفی بر عهده دارد، گفت: در این دوره از اتاق کمسیون اقتصاد کلان نخستین جلسه خود را در منطقه مرزی با حضور هیئت نمایندگان استان برگزار و چالش های این منطقه را بررسی و تبیین کرد.

یوسفی تصریح کرد: هیچ گونه زیر ساختی در منطقه آزاد اینچه برون وجود ندارد و درخواست داشتیم بخشی محصور شده و زیر ساخت هایی نظیر ساختمان، آب، برق و گاز در آنجا به وجود بیاید.

به گفته وی، نشان دادن منطقه آزاد که تنها یک بیابان است به هیئت های تجاری برای آنها قابل لمس نیست.

وی ادامه داد: گسترش روابط با کشورهای همسایه از اهداف دوره جدید اتاق بازرگانی است که در همین راستا هفت هیئت تجاری را پذیرش کرده و سه هیئت هم اعزام شدند.

یوسفی، آموزش بازرگانان را هم یکی از موضوعات اولویت دار اتاق مطرح کرد و افزود: در ابتدای سال ۱۶ دوره آموزشی برای دو هزار و ۵۴۲ نفر از اعضا اتاق و بازرگانان برگزار شد.

وی به راه اندازی انجمن جوانان و کانون زنان بازرگان هم اشاره و حمایت از این قشر را هم جزو اهداف مهم اتاق برشمرد.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان بیان کرد: طی سه ماهه ابتدای امسال ۶۴ میلیون و ۸۰ هزار دلار صادرات از استان گلستان انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد رشد داشته است.

وی اضافه کرد: مهمترین محصولات صادراتی استان شامل لبنیات، رب، خوراک آبزیان، ید، مصالح ساختمانی و غیره بوده که به ۱۵ کشور دنیا ارسال شد.
به گفته یوسفی، ترکمنستان، عراق، قزاقستان، ازبکستان، روسیه و افغانستان بیشترین سهم صادراتی محصولات استان را به خود اختصاص دادند.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا