هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته که در تقویم رویدادهای سازمان جهانی گردشگری نیز به ثبت رسیده از ۲۳ تا ۲۶ بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

به گزارش گلستان رسا از گرگان؛ این رویداد هر ساله با هدف تجمیع ظرفیت‌های موثر صنعت گردشگری و به‌منظور استفاده بهینه از منابع موجود و همچنین ایجاد زمینه‌های لازم جهت حضور فعال بخش خصوصی به عنوان یکی از اصلی‌ترین ارکان توسعه این صنعت برگزار می‌شود.

شهرداری گرگان در هفدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی گردشگری ایران، با دستان پُر حضور یافت و غرفه گرگان، میزبان سرمایه‌گذاران، فعالان صنعت گردشگری و همچنین مسئولان ارشد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بود.

شهرداری گرگان در دوره کنونی یکی از اصلی‌ترین راهبردهای خود را جذب سرمایه‌گذار و جلب مشارکت بخش خصوصی در موضوعات مختلف به‌ویژه در پروژه‌های گردشگری بنا نهاده است.

ابر پروژه شهربازی مدرن گرگان در سایت گردشگری هزارپیچ، بازار موزه هفت شهر، هتل ناهارخوران، عرصه گردشگری جنب آبشار مصنوعی و غیره جزو پروژه‌هایی است که شهرداری گرگان برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری و تبدیل این شهر به مقصد گردشگران در دستور کار قرار داده است.

گرگان با بهره‌مندی از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، ظرفیت‌ خوبی برای جذب گردشگر و مسافر دارد و شهرداری نیز با توجه به اهمیت این موضوع، پروژه‌های مختلفی را در گوشه و کنار شهر پیش‌بینی و اجرایی کرده که از جمله آن می‌توان به بهسازی کالبدی بافت تاریخی این شهر ( بافت تاریخی گرگان محیطی به وسعت ۱۶۲ هکتار است که وسیع‌ترین بافت تاریخی در شمال کشور و سومین بافت باارزش و دارای سبک معماری پس از اصفهان و یزد به ‌شمار می‌رود و در سال ۱۳۱۰ در فهرست میراث ملی ایران به ثبت رسیده است) تا پیش‌بینی پروژه تله‌کابین که منتظر تایید شورای عالی معماری و شهرسازی است، اشاره کرد.

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری ایران فرصتی مغتنم برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری شهر گرگان بود. ضمن اینکه این فرصت برای شهرداری گرگان به وجود آمد که بتواند این ظرفیت‌ها را به فعالان صنعت گردشگری کشورهایی مانند روسیه، ترکیه، مالزی، اندونزی، تایلند، ازبکستان و غیره نیز معرفی کند.

غرفه اداره سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری گرگان که به نمایندگی از این شهرداری در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری ایران حضور یافته بود، در ایام برپایی نمایشگاه، میزبان گروه‌های سرمایه‌گذاری از جمله شرکت شالوده فولادآسیا تولیدکننده انواع سوله و سازه‌های فولادی، کارشناسان گردشگری وزارت میراث فرهنگی از جمله دکتر نصیری کارشناس حوزه معاونت گردشگری و دکتر جلالی مشاور عالی شورای میراث فرهنگی کشور، عیسی امامی رئیس هیئت مدیره بانک مهر ایران، احمد تجری مدیرکل زیرساخت و سرمایه‌گذاری معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، رئیس اداره سرمایه‌گذاری شهرداری‌های مختلف از جمله سرخ‌رود و غیره بود.

انتهای پیام

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا