مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از تصویب ۲۲۰ طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در کمیسیون فنی برنامه‌ریزی استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

به‌گزارش گلستان رسا از گرگان؛ محمدجواد ساوری چهارشنبه ۲۰ دی ماه ۱۴۰۲ اظهار کرد: از ابتدای سال جاری ۲۲۰ طرح سرمایه گذاری در حوزه گردشگری در کمیسیون فنی برنامه ریزی استان تصویب شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: این طرح‌ها شامل ۲۰ هتل، چهار هتل آپارتمان، ۱۱۰ اقامتگاه بوم‌گردی، ۴۹ مجتمع گردشگری، ۱۸ سفره خانه سنتی، ۱۱ مرکز تفریحی، ۲ متل، ۲ خانه مسافر، یک محوطه گردشگری، دو محیط و پارک طبیعت و یک مرکز گردشگری سلامت در سطح استان با پیش‌بینی حجم سرمایه‌گذاری ۷۱ هزار و ۷۲۸ میلیارد ریال است.

وی تصریح کرد: این طرح‌ها با ایجاد زمینه اشتغال چهار هزار و ۲۳۸ نفر طبق ضوابط و قوانین مصوب در شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت میراث‌فرهنگی طی سال جاری در کمیسیون فنی برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری استان بررسی و مورد تصویب قرار گرفت.

ساوری با اشاره به این‌که گردشگری و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این حوزه از اهمیت بالایی برخوردار است، بیان کرد: حمایت از سرمایه‌گذاران و تسریع در اعطای مجوزهای لازم برای ایجاد تأسیسات گردشگری در سطح استان از اولویت‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان است.
انتهای پیام

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا