فرماندار گرگان گفت: در حوزه گرگان و آق قلا ۱۹۲ نفر ثبت نام اولیه خود را انجام دادند که در نهایت ۹۸ کاندید تایید نهایی شدند و در رقابت هستند.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ اسماعیل نادری صبح شنبه پنجم اسفند ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه ها اظهار کرد: در حوزه گرگان و آق قلا ۱۹۲ نفر ثبت نام اولیه خود را انجام دادند که ۱۰ درصد آنها رد صلاحیت و در نهایت ۹۸ کاندید تایید نهایی شدند و در رقابت هستند.

فرماندار گرگان افزود: با توجه به حوادث رخ داده در ایران و جهان در سالجاری و تاکید مقام معظم رهبری به شرکت در انتخابات، مردم باید بیش از پیش حضور خود را پای صندوق های رای بهم برسانند زیرا کانون توجه بیگانگان به مقبولیت نظام است و بدنبال آن هستند که هر اقدامی در جهت حضور حداقلی مردم انجام دهند.

وی گفت: انتخابات برای مردم یک روز است، اما برای دولت بیش از ۲۰۰ روز است که اقدامات اولیه برگزاری انتخابات پر شور را آغاز کرده است.

وی همچنین اضافه کرد: تا به امروز همکاری تنگاتنگی بین فرمانداری و هیأت نظارت وجود داشته و احساس دوگانگی وجود ندارد.

نادری در ادامه بیان کرد: برای بالا بردن کیفیت اجرا در روز انتخابات برای تمام عوامل پای صندوق های رای دوره آموزشی برگزار شده است و برای پایش هر ۱۲ صندوق رای یک نماینده فرماندار حضور دارد.

وی اضافه کرد: در حوزه گرگان و آق قلا ۳۸۲ شعبه اخذ رای در نظر گرفته است.
وی تصریح کرد: افراد می توانند درصورت وجود تخلف در تبلیغات و انتخابات مراتب را از طریق شماره تماس ۰۹۳۹۶۵۲۵۲۷۳ و ۰۱۷۳۲۲۲۵۱۲۳ اعلام کنند.

فرماندار گرگان گفت: در حوزه گرگان و آق قلا تعداد ۴۷۶ هزار و ۷۴ نفر واجد شرایط رای دادن هستند و طبق آمار ۱۷ هزار و ۶۳۰ نفر رای اولی هستند.

وی در رابطه با جلوگیری از تخلفات در هزینه های انتخابات بیان کرد: سقف هزینه تبلیغات برای هر نامزد ۷۵۰ میلیون تومان برآورد شده است و برای هر نامزد یک حساب بانکی تعریف و همه هزینه های تبلیغات باید از طریق آن انجام شود.

نادری با اشاره به اینکه همه اعمال نامزدها زیر ذره بین است، بیان کرد: اگر نامزدی به نفع نامزد دیگر با قول دادن سمت  انصراف دهد، تخلف انتخاباتی محسوب می شود و مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

فرماندار گرگان در پایان گفت: در انتخابات پیش رو  ۲۶۳ نماینده فرماندار، ۹۲۰ کاربر، ۳۰۰ بازرس و حدود ۲ هزار نفر عوامل اجرایی وظیفه دارند.
انتهای پیام

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا