مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان از اتمام عملیات برفروبی جاده های کوهستانی این استان خبر داد و گفت: تردد در این محور ها با احتیاط جریان دارد.

به گزارش گلستان رسا از گرگان؛ عادل مصدقی با توجه به اتمام عملیات برفروبی محورهای اصلی و شریانی گلستان اظهار کرد: در پی بارش برف و باران، طی این روزها حدود ۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان افزود: یکهزار و ۴۶۷ کیلومتر از ۱۹۳ مسیر روستایی استان هم طی این مدت برفروبی شد.

وی تصریح کرد: از ۲۷ الی ۳۰ بهمن ماه سال جاری بطور میانگین حدود ۳۲ ساعت برف به طول ۱۸.۵ سانتی متر در محورهای ارتباطی بویژه محورهای کوهستانی استان داشتیم.

به گفته این مقام اجرایی گلستان،برای عملیات راهداری زمستانه و برفروبی راه‌های کوهستانی و جنگلی گلستان به ویژه جاده‌های اصلی و مشترک با استان‌های همجوار از ۱۷۰ راهدار با توان ۱۰۷ دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک استفاده شد.

مصدقی در ادامه بیان کرد: شن و نمک مصرف شده در این ایام نیز یکهزار و ۳۶۱ تن بوده است.

وی با بیان اینکه تردد در محورهای کوهستانی استان هم اینک عادی است اما به همراه داشتن زنجیر چرخ و آموزش نحوه بستن آن و مجهز بودن وسایل نقلیه به تجهیزات زمستانی؛ الزامی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان در پایان گفت: شماره تلفن ۱۴۱ به صورت ۲۴ ساعته وضعیت راه‌ها را اعلام می‌کند و کاربران جاده‌ای می توانند با استفاده از نرم افزار کاربردی و سامانه ۱۴۱ از وضعیت راه‌ها مطلع شوند و تعداد تماس های برقرارشده طی این روزها را با سامانه ۱۴۱ در استان را ۱۵ هزار تماس بیان کرد.
انتهای پیام

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا