کارخانه شیشه و پنجره آنیل، ۱۰ سال پیش تعطیل و از مدار تولید خارج شد؛ این کارخانه امروز به همت هلدینگ رهاورد سازندگی آزادگان - رسا کار خود را از سر گرفت.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا: هلدینگ رهاورد سازندگی آزادگان، کارخانه شیشه و پنجره آنیل در شهرک صنعتی آق‌قلا در استان گلستان قرار دارد. این کارخانه از ۱۰ سال پیش به علت مشکلات اقتصادی تعطیل و از چرخه‌ی تولید خارج شده بود.

هلدینگ رهاورد سازندگی آزادگان در راستای رونق تولید در عرصه ساختمانی؛ کارخانه پنجره و شیشه‌‌ “آنیل” را خریداری و راه‌اندازی کرد. هلدینگ رسا،  ۱۱ دی ماه ۱۴۰۱  طی مراسمی در شهرک صنعتی آق‌قلا، این کارخانه را رسما افتتاح و روند تولید را در آن زنده کرد.

در مراسم افتتاحیه کارخانه شیشه و پنجره آنیل علیرضا عباسیان‌فر مدیرعامل شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان، محمدگلاب‌کش مدیرعامل شرکت رهاورد سازندگی آزادگان و جمعی از چهره‌های اقتصادی و مسئولان کشورمان حضور داشتند.

در این مراسم محمد گلاب‌کش مدیرعامل شرکت رهاورد سازندگی آزادگان – رسا در سخنانی گفت: آزادگان سرافراز ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس و سال‌های اسارت با شجاعت برای کشور افتخارآفرینی کردند و برخی از آن‌ها هم پس از آزادی، در بخش عمران و سازندگی خدمت‌رسانی به ایران را سرلوحه اقدامات خود قرار دادند.

گلاب‌کش با تقدیر از هیات مدیره شجاع و تصمیم گیر رسا گفت: اعضای هیات مدیره علاوه بر حمایت همیشگی، با درایت و راهنمایی، در شرایط سخت تصمیمات ماندگاری گرفتند که موجب بهبود شرایط شرکت و گام برداشتن در مسیر رونق فعالیت‌های رسا شد.

گلاب‌کش افزود: مجموعه رسا با تلاش شبانه روزی به دنبال بهبود شرایط اقتصادی در کشور است و افتخار می‌کنم که در کنار این هیات مدیره مقتدر و کارکنان پرتلاش در حال همکاری هستم.

وی اظهار کرد: پس از اعلام دولت سیزدهم مبنی بر ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی در ۴ سال، شرکت رسا با هدف کمک به دولت برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در ۴ سال اعلام آمادگی کرد که این تصمیم با پشتوانه علمی و کار کارشناسی و محاسبه دقیق میزان مصالح مورد نیاز، نیروی انسانی، هزینه حمل و نقل انجام شد که اجرای این طرح با حدود ۳ درصد ضریب اختلاف در حال انجام است.

گلاب کش ادامه داد: شرکت رسا در سال‌های اخیر و با وجود تحریم، نوسان نرخ ارز، شیوع کرونا و اغتشاشات اخیر، به فعالیت در مسیر سازندگی کشور ادامه داده و بدون وقفه در حال تکمیل وعده‌های خود برای ساخت مسکن است و می‌توانم ادعا کنم که نهضت ملی مسکن مدیون شرکت رسا است.

مدیرعامل شرکت رهاورد سازندگی آزادگان افزود: در گلستان همانند خیلی از جاهای دیگر خط شکنانه عمل کردیم که پشتوانه اجرای همه این طرح‌ها، کار کارشناسی و دقیق علمی بود.

وی گفت: در شرکت رسا برای تولید بهتر و کاهش هزینه‌ها، اقدامات فراوانی انجام دادیم تا با مدیریت زمان و کم کردن قیمت تمام شده، خدمات بهتری به دولت و در نهایت مردم ارائه کنیم.

گلاب کش یادآور شد: برای رسیدن به این اهداف، وارد بحث تولید شدیم تا قیمت مصالح مورد نیاز خود را تا حد امکان کاهش دهیم.

وی به راه اندازی شرکت شیشه و پنجره آنیل اشاره کرد و گفت: تولید در و پنجره دوجداره، یکی از ۱۵ محصول پرکاربرد شرکت رسا است که در راستای تحقق آن، مجموعه آنیل با مساحت مجموع ۸ هزار متر مربع شامل ۳ هزار و۵۰۰ متر سوله و هزار متر فضای اداری است. مجموع ارزش سرمایه گذاری و سرمایه در گردشِ این مجموعه ۲۰۰ میلیارد تومان است.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا