مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان گفت: اکنون با حمایت دولت و توزیع کود یارانه‌ای بین کشاورزان این استان، سهم هزینه کود از مجموع هزینه‌های تولید در بخش کشاورزی به میزان ۳۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ سید صمدضیائی اظهار کرد: اکنون با حمایت دولت و توزیع کود یارانه‌ای بین کشاورزان این استان، سهم هزینه کود از مجموع هزینه‌های تولید در بخش کشاورزی به میزان ۳۰ درصد کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: توزیع کود‌هایی مانند کود ازته، فسفاته و پتاسه موجب شده تا هزینه کشاورزان در زمینه کود از ۴۰ به ۱۰ درصد کاهش یابد که این موضوع در راستای حمایت از کشاورزان و تولید در حوزه امنیت غذایی است.

وی در ادامه افزود: گیاه برای رشد به حداقل ۱۶ کود نیاز دارد که مهمترین کود‌هایی مورد نیاز برای رشد محصولات کشاورزی از طریق شرکت خدمات حمایتی کشاورزی هر استان در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

ضیائی اظهار کرد: ۵۵ درصد توفیقات حوزه کشاورزی استان در زمینه اقدامات به نژادی و ۴۵ درصد اقدامات به زراعی مربوط است، بنابراین برای افزایش بهره وری، استفاده صحیح و به میزان لازم کود برای تامین نیاز خاک را باید در بین کشاورزان فرهنگ سازی کنیم.

وی افزود: طی سال گذشته ۱۷۶هزار تن انواع کود‌های فسفاته، ازته و پتاسه در بین کشاورزان گلستان توزیع شده است.

ضیائی بیان کرد: سهمیه امسال توزیع کود برای کشاورزان استان ۲۴۳ هزار تن تعیین شده است که تاکنون به صورت میانگین ۲۴درصد این میزان توزیع شده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان همچنین به روز کردن دانش کارگزاران و انتقال دانش فنی به کشاورزان را از رویکرد های جدید این شرکت در سال جدید عنوان کرد و گفت: تاکنون دو‌ کارگاه آموزشی با عناوین مدیریت تغذیه و حفاظت و مدیریت پایدار خاک برگزار شده است.

وی بیان کرد: همایش آموزشی و ترویجی‌ومعرفی سبد محصولات کودی هم با حضور ۲۰ شرکت دانش بنیان کود در ۶ شهریور ماه برگزار خواهد شد.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا