رئیس دبیرخانه شورای عالی اشتغال کشور از کسب رتبه چهارم گلستان در پرداخت تسهیلات اشتغال خبر داد و گفت اگر فرآیند بانکی آسانتر شود به رتبه اول یا دوم هم می رسد.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ قاسم رستم پور روز یکشنبه ۲۹ بهمن در نشست کارگروه اشتغال استان گلستان اظهار کرد: فرآیند سامانه رصد در سال ۱۴۰۱ آغاز  شده که در کشور ۲۳ هزار نفر در این سامانه فعال هستند.
رئیس دبیرخانه شورای عالی اشتغال کشور افزود:ثبت اشتغال گلستان در سامانه رصد به میزان ۱۰۴ درصد بیش از تعهد، محقق شده و صحت سنجی آن حدود ۸۰ درصد است.
وی گفت: در سطح گلستان ۸۲۹ کاربر در سامانه رصد ثبت نام شده اند که دو سوم  این تعداد وارد سامانه نشده اند و حدود ۸۰۰ ناظر، صحت پایش اطلاعات اشتغال ثبت شده در سامانه رصد را ارزیابی می کنند.
رستم پور در ادامه بیان کرد: استان گلستان از نظر پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ رتبه چهارم را کسب کرده و اگر فرآیند پرداخت تسهیلات بانک‌ها آسانتر شود، تسهیلات بیشتری در حوزه اشتغالزایی پرداخت می شود و گلستان شاید به رتبه اول یا دوم هم پرداخت تسهیلات برسد.
رئیس دبیرخانه شورای عالی اشتغال کشور در پایان گفت: از ابتدای امسال یک میلیون و ۸۸ هزار فرصت شغلی در سامانه رصد ثبت شده و نتیجه نهایی آمار ثبتی در سامانه رصد و صحت سنجی آن در سال آینده اعلام خواهد شد.
انتهای پیام

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا