مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان از کشت تابستانه با ذخیره سازی بیش از ۲۳ هزارتن کود شیمیایی یارانه ای در گلستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ سید صمد ضیائی از تامین بیش از ۴۲ هزارتن انواع کودهای شیمیایی ازته، فسفاته و پتاسه در سه ماهه اول سال جاری در استان گلستان خبر داد.

وی تصریح کرد: استان گلستان به لحاظ شرایط اقلیمی و آب و هوایی به تنهایی هفت اقلیم از ۱۳ اقلیم آب و هوایی جهان را در خود جای داده و خاکی مستعد برای کشت و تولید حدود ۹۵ محصول زراعی و باغی را دارد.

وی گفت: هرگز کشاورزی در این استان به لحاظ تغییر فصل و دما متوقف نمی شود و برخی از محصولات آن نیز از نظر مقیاس ملی از اعتبار و اهمیت ویژه ای برخوردار است بنابراین ضرورت آمادگی در تدارک، تامین و توزیع کود از طریق کارگزاری های این شرکت همیشه مورد تاکید است.

ضیائی همچنین به ذخایر استراتژیک انواع کود شیمیایی یارانه ای اشاره کرد و گفت: برای کشت تابستانه بیش از ۲۳هزارو۸۰تن انواع کود شیمیایی ذخیره سازی شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل که بیش از ۱۵ هزار و ۴۰۰ تن بوده،حدود ۵۰ درصد رشد داشته است.

وی اضافه کرد: تامین ذخایر کود برای کشت این محصولات ضروری است.

ضیائی با بیان این که کودهای کشاورزی، یکی از موثرترین نهاده هایی است که نقش مهمی در افزایش کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی دارد، گفت: خوشبختانه علی رغم مشکلات بسیار توانستیم نزدیک به ۹۰ درصد کودهای کشاورزی یارانه ای در استان را از تولیدات داخلی تامین و توزیع کنیم.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان با تاکید بر اهمیت داخلی سازی تامین و توزیع کودهای کشاورزی مورد مصرف بخش کشاورزی تصریح کرد: این امر ضریب خوداتکایی و خودکفایی کشور را افزایش داده و در کنترل قیمت کودهای کشاورزی و نهایتا محصولات کشاورزی بسیار مهم و موثر است.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا