رئیس پلیس آگاهی گلستان از کشف ۱۱۷ درصد قتل های رخ داده در این استان خبر داد و گفت: از لحاظ تعداد وقوع با سال گذشته برابر است.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ سرهنگ امیر حسام صبح  سه شنبه یکم اسفند ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۴۳ هزار و ۷۹۱ فقره سرقت  انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد کاهش و ۱۱ هزار و ۸۰۲ مورد کشف، که نسبت به مدت مشابه شاهد ۳۱ درصد افزایش بودیم، بطوری که کشف وقوع در سال جاری ۲۷ درصد بوده است.

رئیس پلیس آگاهی گلستان افزود: در سرقت به عنف و خشن، طی سال گذشته تعداد ۸۷۱  و امسال ۹۲۵ وقوع رخ داده، که شاهد ۲۶ درصد افزایش در وقوعات بودیم.

وی گفت: طی سال جاری ۴۳۳ فقره سرقت کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۶ درصد افزایش داشته و در مجموع ۴۷ درصد جرائم خشن منجر به کشف شده است.

وی در ادامه بیان کرد: بیشترین سرقت مسلحانه در شرق گلستان رخ داده، بطوری از سال گذشته تا کنون ۲۲۵ سرقت اتفاق افتاده و در سال ۱۴۰۲ هم ۱۹۹ فقره سرقت انجام شده است.

حسام با اشاره به متلاشی شدن باندهای سرقت گفت: با تلاش پلیس باندهای بزرگی همراه با دستگیری سارقان و کشف اموال منحل شدند که با ۱۲ درصد کاهش همراه بود.

وی با توجه به کشف ۷۹ درصد سرقت های مسلحانه در سال جاری بیان کرد: با تلاش پلیس باندهای بزرگی همراه با دستگیری سارقان و کشف اموال منحل شدند، که با ۱۲ درصد کاهش همراه بود و تا کنون ۱۲۳ باند سارقین متلاشی و ۵۴۱ نفر طی آن دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی گلستان تصریح کرد: از لحاظ پرونده های قتل، وقوعات امسال با سال گذشته برابر است، ولی در سال جاری ۱۱۷ درصد از قتل ها منجر به کشف شده است.

وی خاطر نشان کرد: طی سال جاری با پدیده سارقین در حرکت مواجه شدیم که حرفه ای هستند و بیشتر از منازل سرقت می کنند.

رئیس پلیس آگاهی گلستان در پایان گفت: در سال جاری ۷۵۱ سرقت خودرو شده که نسبت به مدت مشابه ۲۵ درصد کاهش داشتیم و علت این کاهش را کشفیات همراه با دستگیری سارقان عنوان کرد.
انتهای پیام

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا