رئیس کل دادگستری گلستان از رتبه دوم گلستان در کاهش سرقت خبر داد و گفت: مرکز مراقبت بعد از خروج زندانیان برای کمک به اشتغالزایی محکومان پس از آزادی از زندان فعال تر می شوند.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ حیدر آسیابی در جلسه ستاد استانی کنترل مجرمان حرفه ای و سابقه دار اظهار کرد: مجموعه اقدامات قضایی و انتظامی شامل برخورد قاطع با سارقان، افزایش شناسایی و دستگیری سارقان و رویه واحد شعب اجرای احکام کیفری حوزه های قضایی استان از جمله تلاش هایی است که خروجی آن، کاهش ۶ درصدی سرقت در استان بدنبال داشته است.
وی افزود: در کنار اقدامات سختگیرانه قانونی به مجرمان به ویژه سارقان، بازاجتماعی شدن مجرمان را هم دنبال می کنیم و به همین منظور پیگیر فعال تر شدن مرکز مراقبت بعد از خروج زندانیان هستیم تا با بسترسازی برای اشتغال و توانمندسازی محکومان از بازگشت دوباره آنان به زندان و ارتکاب جرم جلوگیری کنیم.
آسیابی از تلاش برای پایش محکومان سرقت پس از گذراندن دوره محکومیت و آزادی هم خبر داد و گفت: در قالب این طرح، اطلاعات محکومان آزاد شده سرقت ناشی از پایان محکومیت بعد از آزادی جهت انجام تدابیر پیشگیرانه به ضابطین قضایی اعلام می شود .

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا