سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان گفت: گلستان با برخورداری از 19 مزرعه گردشگری کشاورزی آماده ارائه خدمات به گردشگران بوده و بیشترین ظرفیت مزرعه گردشگری کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار  پایگاه خبری گلستان رسا ؛  رحمان فرمانی سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان اظهار کرد :تنوع قومیتی و اقلیمی در استان گلستان موجب شده تا مزارع گردشگری کشاورزی شهرستان خدماتی متنوع و مطابق با اقلیم و فرهنگ منطقه را ارائه دهند که وجه تمایز گردشگری در استان گلستان محسوب می‌شود.
وی افزود:این مزارع گردشگری با مساحت کل ۵۹ هکتار در شهرستان‌های گرگان، رامیان، کلاله، کردکوی، مینودشت، گنبدکاووس و مراوه‌تپه واقع شده است.

وی با اشاره به این‌که گردشگری کشاورزی در کشور شاخه نوپا و تجربه‌ای جدید است، بیان کرد: در مزارع گردشگری استان خدماتی ازجمله عرضه محصولات کشاورزی، انواع درختان و میوه‌ها، صیفی‌جات، پرورش اسب، دامداری، پرورش ماهی، اسب‌دوانی، خدمات اقامتی و پذیرایی، ارائه غذاهای بومی و محلی، محصولات ارگانیک، صنایع‌دستی و… ارائه می‌شود و امکانات رفاهی شامل نمازخانه، سرویس بهداشتی، آب، برق، گاز، مسیر دسترسی و… فراهم شده است.

فرمانی در ادامه گفت: هفت پرونده گردشگری کشاورزی نیز در کمیسیون تائید و در حال طی کردن مراحل اخذ مجوز است که با صدور پروانه این هفت مزرعه، تعداد مزارع گردشگری استان گلستان به ۲۶ واحد خواهد رسید.
فرمانی با تأکید بر این‌که گلستان پایلوت گردشگری کشاورزی در سطح کشور است،؛ یادآور شد:مجوز اولین مزرعه گردشگری کشور در این استان صادر شده است و با توجه به ظرفیت‌های غنی گلستان در این حوزه و استقبال در ایجاد مزارع گردشگری، در آینده نزدیک این استان به دستاوردهای قابل‌توجه جذب و اقامت گردشگر در این حوزه خواهد رسید.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان در پایان بیان کرد: با توجه به آن‌که گردشگری یکی از شاخص‌های اصلی سند چشم‌انداز توسعه استان گلستان محسوب می‌شود از دستگاه‌های ذی‌ربط و همچنین جامعه خبری و فعالان حوزه گردشگری استان گلستان تقاضا داریم همکاری لازم را با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی درزمینه معرفی و بازاریابی مزارع گردشگری استان را داشته باشند.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا