مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت گلستان گفت: همزمان با اجرای طرح سلامت نوروزی و ماه مبارک رمضان از ۱۵ اسفند تاکنون ۱۰۴ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی متخلف به دلیل رعایت نکردن موازین بهداشتی پلمب شد.

به گزارش گلستان رسا از گرگان؛حسینعلی ناصری اظهار کرد: ۲۸۱ کارشناس بهداشت محیط با هدف تامین سلامت عمومی مردم و جلوگیری از بروز بیماری‌های قابل انتقال از آب و غذا در تعطیلات نوروز که امسال مقارن با ماه مبارک رمضان است برنامه‌های نظارتی خود را از ۱۵ اسفندماه سال گذشته تشدید کردند.

مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت گلستان مهمترین فعالیت این کارشناسان را نظارت بر بیش از ۳۰ هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی حساس شامل آشپزخانه‌ها، رستوران‌ها،  نانوایی‌ها، حسینیه‌ها و اماکن متبرکه دانست و افزود: از ۱۵ اسفند الی ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ ،۳۷ هزار و ۲۰۳ مورد بازدید از این مراکز تهیه و توزیع موادغذایی و اماکن عمومی انجام شد.

وی گفت: هزار و چهار واحد به دلیل عدم رعایت موارد بهداشتی و تخلف بهداشتی به مرجع قضایی معرفی و در نهایت ۱۰۴ مرکز تهیه و توزیع موادغذایی و اماکن عمومی پلمب شد.

ناصری در ادامه بیان کرد: همچنین در این مدت ۱۸ هزار و ۸۴۶ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در بازدیدهای صورت گرفته شناسایی، کشف و معدوم شد.

وی نمونه برداری از آب و مواد غذایی، استفاده از دستگاههای سنجش پرتابل جهت نظارت برامنیت غذایی از قبیل  اندازه‌گیری روغن و نمک مورد استفاده در غذا و نظارت بر نحوه عرضه مواد غذایی در بازارهای هفتگی را از دیگر اقدامات در بازدیدهای میدانی اعلام کرد و گفت:‌ انجام ۱۲ هزار و ۶۶۲ مورد کلر سنجی از آب شرب در سطح استان از جمله اقدامات شاخص این مدت به‌حساب می‌آید.

مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت گلستان در پایان گفت: بازرسی کارشناسان بهداشت محیط به طور مداوم در طول سال در حال اجراست اما با توجه به حساسیت‌های ایام خاص مانند ماه رمضان و عید نوروز این نظارت‌ها بر نحوه تهیه و توزیع مواد غذایی به صورت ویژه‌ انجام می‌شود.
انتهای پیام