رئیس جهاد کشاورزی گلستان از اجرایی شدن ۱۱۹ پروژه با اعتبار بیش از هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در دهه فجر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ محمد برزعلی یکشنبه ۸ بهمن ماه در گروه خبری فجر گلستان اظهار کرد؛ در دهه فجر امسال ۱۱۹ پروژه مختلف با اعتبار هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اجرایی می شود و برای ۶۹۵ نفر اشتغال مستقیم و بیش از ۱۱ هزار خانوار از این طرح ها بهره مند می شوند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان افزود: زنجیره تولید برای ما حائز اهمیت است و بدنبال تکمیل زنجیره های ارزش و تولید هستیم و در حوزه تولید گوشت قرمز نخستین  استان در پرورش دام سبک قراردادی را آغاز کردیم، که در این راستا در سال گذشته ۱۲ هزار راس قراردادی را به این بخش دادیم و قسمتی از شرکت‌های تولیدکننده خوراک دام در این زمینه پای کار آمدند.

برزعلی تصریح کرد: در سال گذشته علی رغم خشکسالی شدید جزو ۳ استانی بودیم در کشاورزی رشد داشتیم و  ۲۴ درصد تولید ناخالص استان در این حوزه است.

وی در ادامه گفت: رتبه نخست در کشت قراردادی گندم در بین استان‌های کشور را بدست آوردیم و در حال حاضر نیز در بخش کشت قراردادی محصولات پاییزه نیز  دارای رتبه نخست هستیم.

وی یادآور شد: در سال ۱۴۰۱ برای نخستین بار در تولید گوشت مرغ گرم رتبه اول را کسب کردیم و گلستان ۱۱ درصد تولید کشور را دارد.

وی همچنین گفت: گلستان رکورد ۱۴ میلیون جوجه‌ریزی در ماه را شکست و نزدیک به ۱۶ میلیون جوجه‌ریزی را  در تاریخ تولید جوجه به نام خود ثبت کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان در پایان گفت: زنجیره ارزش را در پرورش کرم ابریشم تکمیل و برای اولین بار در گلستان، زنجیره تولید لبنیات شمال کشور را با گاوداری ۲۵۰۰ راسی  راه‌اندازی کردیم.

انتهای پیام

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا