مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان از ذخیره سازی مناسب به میزان ۶۰ هزار و ۹۱ تن برای کشت بهار سال جاری خبر داد.

به گزارش گلستان رسا از گرگان؛ سید صمد ضیائی اظهار کرد: خوشبختانه در کودهایی که عمدتاً وارداتی می‌باشند مانند کود پتاس، عملکرد شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان ۸۹ درصد بوده و در سال ۱۴۰۲ در مجموع ۲۱ هزار و ۹۳۸ تن انواع کود پتاس که بسیار برای رشد گیاهان مهم و حساس است را تامین شده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان افزود: بیش از ۱۵ هزار و ۸۴۷ تن به شبکه توزیع تزریق و از طریق کارگزاران شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان در معرض فروش و مصرف کشاورزان عزیز قرار گرفته است که نسبت به میانگین پنج ساله، ۴۳ درصد افزایش داشته است.

وی در رابطه با تولید داخلی کودهای شیمیایی یارانه‌ای پتاسه بیان کرد: خوشبختانه در برنامه تأمین تدارک کودهای یارانه‌ای ۸۵ درصد آن تولید داخلی و کمتر از ۱۵ درصد سهم واردات بوده است که این اتفاق بسیار خوب در سال گذشته رقم خورد و باعث افزایش سهم تولید داخلی نسبت به سال‌ های گذشته شده است.

ضیایی با بیان این که در سال گذشته دفتر مرکزی شرکت قرارداد های بسیار خوبی با تولید کنندگان داخلی منعقد کرده، گفت: پروژه های خیلی بزرگ در سطح کشور برای تولید کود پتاسه داشتیم که علاوه بر کارخانه تولید کود پتاسه در خور و بیابانک، پروژه های دیگری هم در پتروشیمی ارومیه و خراسان رضوی افتتاح گردید.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان در پایان گفت: حجم بسیار مناسبی کود پتاسه از منابع کلرور پتاسیم بصورت جامبوبک از طریق کشور بلاروس و مبادی بنادر امیر آباد و فریدونکنار مازندران وارد استان شده است و بر طبق برنامه های تعیین شده تا پایان سال ۱۴۰۲ بخش قابل توجهی از این مقادیر را تحویل گرفتیم و برای کشت بهاره با ذخیره بسیار خوبی به میزان ۶۰ هزار و ۹۱ تن به این مقطع حساس‌‌ وارد سال۱۴۰۳ شدیم که این رقم در سال گذشته به میزان ۳۰ هزار و ۸۹ تن بوده است.

انتهای پیام

  • منبع خبر : گلستان رسا