رییس انجمن سینمای جوانان استان گلستان‌ از اکران ۳۰ اثر از نوجوانان این استان در هفتمین هفته فیلم و عکس گلستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ مهدی صاحبدل در اختتامیه رویدادفیلم و عکس گلستان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد:در این رویداد، فیلم های فیلمسازان جوان استان در سه روز به صورت غیر رقابتی اکران و در کنار آن نمایشگاه عکس به همت انجمن عکاسان با موضوع طبیعت هیرکانی بر پا شد.
رییس انجمن سینمای جوانان گلستان‌ افزود: در طی سه روز ۳۰ فیلم در ۶ سانس به نمایش گذاشته شد که عمده آن، اولین فیلم های جوانانی بود که دوره فیلمسازی را در انجمن گذرانده بودند و تقریبا همه فیلم ها بدون حمایت مالی تولید شده است.

وی تصریح کرد: میانگین سنی فیلمسازان زیر ۲۵ سال است و این فیلم ها اولین کار آنها است و مسلما کاستی هایی دارد.

صاحبدل در ادامه بیان کرد: در کنار اکران ۳۰ اثر، ۴ اثر دیگر توسط فیلمسازان حرفه ای که با حمایت مالی انجمن سینمای جوانان ایران تولید شده و سابقه حضور در مهمترین جشنواره خاورمیانه را دارند، اکران شد.
وی خاطر نشان کرد: از چهار فیلم، سه اثر در بخش داستانی و یک اثر در بخش مستند است.
وی گفت: درسال گذشته فیلم مستند مایسا به فیلمسازی علیرضا صبوری، کاندیدای بهترین تحقیق و پژوهش و فیلم روزی روزگاری، جایزه دیپلم افتخار تدوین را در جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران کسب کرده است.
وی همچنین گفت: فیلم‌های «روزی روزگاری سینما» توسط علیرضا شمالی، «اکو» از یوسف شفیق و «اورویروس» از فرهنگ عمرانی، سه فیلم دیگر فیلمسازان حرفه ای است.
رییس انجمن سینمای جوانان گلستان‌ در رابطه با سختی و هزینه فیلمسازی گفت: از آنجایی که فیلم کوتاه بازار فروش ندارد در عین حال پر هزینه هم است و باید از طرف دولت حمایت های بیشتری شود.
صاحبدل گفت: انجمن سینما جوانان ایران با چهل سال سابقه در ۵۷ نقطه کشور شعبه دارد و متولی امر آموزش، تولید فیلم کوتاه است.
وی در رابطه با اینکه فیلمها بنظر می‌رسد سال گذشته تولید شده اند، گفت: هفته فیلم و عکس یک رویداد سالانه است که متاسفانه سال گذشته برگزار نشد و به همین دلیل فیلم سازان، فیلم هایی را که اکران نشده بود به این دوره انتقال دادند.
وی در ادامه بیان کرد: در استان گلستان روابط ارشاد با هنرمندان خیلی خوب است خصوصا ارتباط نزدیک با انجمن سینما جوانان دارد.
صاحبدل گفت: برخی نهاد ها مثل نیروی انتظامی خیلی همکاری خوبی با فیلمسازان دارند و در این راستا امسال از سرهنگ نصیری معاونت فرهنگی اجتماعی فرماندهی فراجا تقدیر شد.
وی تاکید کرد: باید توجه به جوانان در همه عرصه ها بیشتر شود.
وی در رابطه با حمایت ادارات از این انجمن بیان کرد: فیلم کوتاه داستانی مخاطب بخصوص خودش را دارد و در حیطه ادارت نیست، لذا کاری که سازمانها در حمایت می‌توانند انجام دهند، به کار گیری فیلمسازان در مستند سازی فعالیتها و پروژه های در حال انجام، است.

رییس انجمن سینمای جوانان استان گلستان‌در پایان گفت: در این سه روز شاهد شور و اشتیاق مردم و فیلمسازان جوان بودیم، بطوری که خیلی حال سینمای استان خوب بود و باعث ایجاد انگیزه می شود.

انتهای پیام

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا