استاندار گلستان گفت: با تلاش دولت سیزدهم ۱۳۷ بنگاه اقتصادی در استان احیا شد، که این اقدام باعث ایجاد یکهزار شغل جدید برای جوانان استان شد.

به گزارش گلستان رسا از گرگان؛ علی‌محمد زنگانه در جمع نمازگزاران نماز جمعه گرگان اظهار کرد: اعتبارات تملک دارایی استان از ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در دوسال پایانی دولت قبل به ۱۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

استاندار گلستان افزود: بودجه مصوب و اعتبارات عمرانی شهرداری‌های استان طی دولت سیزدهم ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

وی گفت: اجرای یک میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع زیرسازی و آسفالت روستایی با مشارکت بنیاد مسکن در دولت سیزدهم و واریز ۶۲۳ میلیارد تومان به حساب دهیاری‌های استان در این دولت صورت گرفت.

وی در ادامه بیان کرد: تخصیص یک هزار و ۳۱۱ میلیارد تومان برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و بار استان و خرید ۲۱۹ دستگاه خودروی سبک و سنگین صرف شد.

زنگانه همچنین گفت: بهره‌برداری از پروژه خط دوم راه آهن سبزدشت به بندرترکمن به طول ۱۵ کیلومتر و ترمیم مسیر فرسوده بیش از ۱۰۰ ساله با اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان، پوشش فیبر نوری منازل و مدارس در تمام شهرستان‌ها با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان، لایروبی و ساماندهی ۲۶۰ کیلومتر از رودخانه‌های و تخریب ۹۶ آب بندان غیرمجاز استان انجام شده است.

وی با اشاره به ترانزیت استان که در انتهای دولت قبل به صفر رسید، گفت: امروز شاهد تردد بیش از ۱۶۰ کامیون از مرز استان هستیم.

وی تصریح کرد: کارگروهی با مشارکت دستگاه‌های نظارتی تشکیل شده و تاکنون  ۱۳۴ میلیارد تومان از منابع بانکی که توسط برخی افزاد اخذ و بازگردانده نشده بود به چرخه بانکی بازگشت.

استاندار گلستان در پایان گفت: ۱۳۷ بنگاه اقتصادی با تلاش دولت سیزدهم در استان احیا شد، که این اقدام باعث ایجاد ۱۰۰۰ شغل جدید برای جوانان استان شد و ۴۳ هزار واحد مسکونی هم  در حال ساخت است.

انتهای پیام

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا