معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان گلستان از برپایی بازارچه صنایع‌دستی نوروزی در موزه مردم‌شناسی گمیشان در غرب استان خبر داد.

به گزارش گلستان رسا از گرگان؛ مریم حاجی ابراهیمی امروز در حاشیه بازدید از بازارچه صنایع دستی نوروزی گمیشان، اظهار کرد: در ایام نوروز بازارچه های موقت صنایع دستی در نقاط پرتردد گردشگران در سطح استان دایر است و در گمیشان نیز این بازارچه نوروزی در موزه مردم شناسی این شهرستان برپا شد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی گلستان افزود: هدف از برگزاری این بازارچه ها در نقاط مختلف استان، دسترسی هرچه راحت تر گردشگران به‌منظور رفع نیازمندیها در حوزه محصولات صنایع دستی و به ویژه تولیدات کاربردی این حوزه است.

وی گفت: نکته حائز اهمیت برگزاری این بازارچه های نوروزی ورکشاپ های صنایع دستی است که در حاشیه این بازارچه ها برگزار میشود تا بازدیدکنندگان بیشتر با نحوه تولید آثار صنایع دستی شاخص استان آشنا شوند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به همزمانی بهار قرآن با بهار طبیعت، یکی از اقدامات ویژه در برپایی بازارچه نوروزی صنایع دستی شهرستان گمیشان مراسم تلاوت و جزخوانی قرآن کریم توسط بانوان قوم ترکمن است که در حاشیه برگزاری این نمایشگاه زمانی به تلاوت قرآن اختصاص میدهند.

وی در ادامه یادآور شد: این بازارچه نوروزی تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ در محل موزه مردم شناسی شهرستان گمیشان دایر است و از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۴ بعدازظهر میزبان علاقه مندان خواهد بود.

حاجی ابراهیمی گفت: شهرستان گمیشان با توجه به تاریخچه و قدمتی که برخوردار است دارای قابلیتهای بسیاری در حوزه تاریخی و فرهنگی است و این ویژگی ها سبب غنای صنایع دستی و هنرهای سنتی این منطقه شده که میتواند با نگاه ویژه و ریزبینانه مردم و حمایت مسئولان زمینه ساز رشد و شکوفایی اقتصادی را فراهم سازد.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی گلستان در پایان گفت: ازجمله اقدامات شاخص این معاونت در حوزه صنایعدستی شهرستان گمیشان، حمایت از صنعتگران صنایع دستی منطقه از طریق افزایش سطح دانش علمی و هنری به وسیله آموزشهای صنایع دستی عمومی و تخصصی، آشنایی صنعتگران با نحوه طراحی محصول و بازاریابی، تجاری سازی محصولات و ایجاد زمینه فروش از طریق برپایی و مشارکت در نمایشگاهها، بازارچه ها، سایت های فروش و فضای مجازی است.

انتهای پیام

  • منبع خبر : گلستان رسا