مدیر کل صمت گلستان گفت: طی دهه فجر ۱۹ واحد صنعتی با اعتبار ۴۳۴ میلیارد در گلستان به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ درویش علی حسن زاده سه شنبه ۱۰ بهمن ماه در گروه خبری فجر گلستان اظهار کرد: اوایل انقلاب در استان گلستان ۵۶ واحد صنعتی با سرمایهگذاری ۳۴ هزار و ۸۰۰ میلیون تومان وجود داشت که این تعداد واحد صنعتی در سال جاری به یک هزار و ۱۷۳ واحد با ۹ هزار و ۶۴۳ میلیارد تومان سرمایه گذاری و اشتغال ۲۳ هزار و ۶۳۳ نفر رسیده است.

مدیرکل صنعت گلستان افزود: گلستان رشد ۲۱ برابری در تعداد واحدهای صنعتی و رشد ۲۷۷ برابری در حوزه سرمایه گذاری را پس از پیروزی انقلاب اسلامی کسب کرده است.

وی در ادامه بیان کرد: در ابتدای انقلاب در حوزه معدن ۹ واحد بهره برداری داشتیم و هم اکنون ۶۷ فقره واحد بهره برداری وجود دارد،که از این معادن سالانه ۲/۹ میلیون تن مواد معدنی استخراج میشود و یک هزار و ۸۰۰ نفر در این معادن مشغول هستند و در وصول حقوق دولتی در بخش معادن بیش از ۵۳ میلیارد تومان وصول شده است.

وی تصریح کرد: از نظر میزان پروانه بهره برداری رشد ۷٫۵ برابری و از نظر میزان استخراج ۱۱٫۶ برابری و از نظر اشتغال در بخش معدن نیز رشد ۳٫۶ درصدی را شاهد هستیم.

حسن زاده گفت:در ایام دهه فجر نیز ۱۹ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۴۳۴ میلیارد تومان و اشتغال ۲۶۶ نفر در ۷ شهرستان استان به بهره برداری خواهد رسید.

وی همچنین یادآور شد: در دولت سیزدهم ۳۱۱ پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری ۵ هزار و ۸۱۴ و اشتغالزایی هفت هزار و۲۶۴ نفر صادر شده است.

حسن زاده با اشاره به دو راهبرد اساسی که احیای واحدهای صنعتی راکد و افزایش سطح دیپلماسی خارجی گفت: طی ده ماهه نخست سالجاری شاهد رشد ۱۵ درصدی در صادرات هستیم.

مدیرکل صنعت گلستان در پایان گفت: ۸۸ واحد راکد با حجم سرمایه گذاری دو هزار و ۲۴۴ میلیارد تومان فعال که منجر به اشتغال یک هزار و پنج نفر شده که از این میزان ۳۳ واحد صنعتی در ۱۰ ماه اخیر احیا شده است.

انتهای پیام

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا