رئیس کل دادگستری گلستان از ساخت و تحویل دو واحد مسکونی برای خانواده های زندانی که شرایط مالی خوبی نداشتند، خبر داد.

به گزارش گلستان رسا از گرگان؛ حیدر آسیابی در مراسم تحویل کلید این خانه ها اظهار کرد: این دو واحد مسکونی با هزینه یک‌ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در جلین و قلعه حسن با همت انجمن حمایت از زندانیان گرگان و کمک خیران ،شهرداری گرگان و گروه های جهادی با پیگیری دادستان مرکز استان احداث و به این دو خانواده تحویل شد.
رئیس کل دادگستری گلستان افزود: علاوه بر این امسال ۲۲ واحد مسکونی خانواده های مددجویان هم مرمت شده است.

وی گفت: خانواده زندانیان به خاطر گرفتاری های ناشی از زندان سرپرست خانواده بیشتر از دیگر خانواده ها در جامعه دچار تنگناهای مالی و آسیبهای اجتماعی هستند و برای کاهش این آسیب ها از ظرفیت انجمن حمایت از خانواده های زندانیان بهره می گیریم.
آسیابی تصریح کرد: این قبیل اقدامات از تعالیم حقوق بشر اسلامی و همچنین نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران است که نه تنها به حقوق زندانی توجه می شود بلکه خانواده های آنان هم فراموش نمی شوند.

دادستان مرکز گلستان در پایان گفت: یک هزار و ۸۵۶ مددجوی نیازمند تحت پوشش حمایت های انجمن حمایت از خانواده های زندانیان مرکز استان هستند که از خدمات فرهنگی، حقوقی، قضایی و حمایت های معیشتی این انجمن بهره مند می شوند و با همکاری پزشکان داوطلب خدمات درمانی رایگان هم به آنها ارائه می شود.

انتهای پیام

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا