معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: نظارت بر تنظیم کرایه و افزایش انگیزه حضور ناوگان باری و کامیون های بومی و غیربومی برای حمل و نقل مطلوب محصولات کشاورزی در فصل برداشت محصولات کشاورزی امسال، تنها با اخذ بارنامه امکان پذیر است.

به گزارش گلستان رسا از گرگان؛ محسن عامریون با اشاره به الزام اخذ بارنامه در حمل و نقل بهینه و مطمئن محصولات کشاورزی، اظهار کرد: در حمل و نقل محصولات کشاورزی گرفتن بارنامه عامل مهمی است که از بسیاری از تخلفات و سوءاستفاده های احتمالی اعم از دزدی و سرقت محصولات و تخلف در کرایه جلوگیری می کند.

معاون حمل و نقل گلستان عامل دیگر تنظیم کرایه حمل محصولات را، فعالیت شبانه روزی و مکانیزه مراکز تخلیه بیان کرد و افزود: مراکز تخلیه در صورتی که بتوانند روزانه تعداد قابل قبولی از ناوگان حامل محصولات را تخلیه کنند به نحوی که از ایجاد صف و خواب ناوگان جلوگیری شود، حمل و نقل را پویاتر کرده و دیگر کمبود کامیون نخواهیم داشت و کرایه ها نیز افزایش نمی یابد.

وی، افزایش حجم سطح زیر کشت سال جاری و همزمانی برداشت محصولاتی همچون کلزا، جو، سیب زمینی و باقلا را قابل توجه دانست و گفت:حمل و نقل بصرفه محصولات کشاورزی برای کامیونداران زمانی اتفاق می افتد که مراکز تحویل سریع تخلیه کرده و خواب کامیون ها در آنها زیاد نباشد.

معاون حمل و نقل گلستان در پایان گفت: امسال برای جابه‌جایی حدود دو میلیون تن محصول کشاورزی بهاره استان از ظرفیت حدود ۱۳ هزار کامیون بومی استفاده می‌شود.

انتهای پیام

  • منبع خبر : گلستان رسا