مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با اشاره به ثبت بیش از ۲ میلیون و ۲۸۸ هزار بازدید از جاذبههای استان طی طرح نوروزی، گفت: در ۹ روز اخیر افزون بر ۱۰۸ هزار نفر در گلستان اقامت کردند.

به گزارش گلستان رسا از گرگان؛ محمدجواد ساوری شنبه ۴ فروردین ۱۴۰۳ در خصوص آخرین آمار تجمیعی گردشگران نوروزی، اظهار کرد: از آغاز طرح نوروزی یعنی ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا پایان روز گذشته (سوم فروردین ماه) ۲ میلیون و ۲۸۸ هزار و ۱۹۲ بازدید از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و توریستی استان به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان افزود: در بین جاذبه های گردشگری استان، بیشترین بازدید مسافران در طول مدت طرح نوروزی با یک میلیون و ۲۶۱هزار و ۲۱۹ بازدید مربوط به جاذبه های طبیعی استان بوده است.

وی گفت: ۳۶۱ هزار و ۵۷۵ بازدید هم از زیرساختهای گردشگری استان، ۲۴۳ هزار و ۸۲۸ نفر نیز از اماکن تاریخی و موزه ها، ۲۷۶ هزار و ۷۴۲ بازدید از اماکن تفریحی، ۲۶ هزار و ۸۷۸ بازدید از مراکز صنایعدستی و ۱۱۷ هزار و ۹۵۰ نفر از اماکن مذهبی گلستان به ثبت رسید.

ساوری در ادامه بیان کرد: در این مدت تعداد ۱۰۸ هزار و ۷۴۵ نفر- شب اقامت در مراکز اقامتی رسمی، غیررسمی و اضطراری استان به ثبت رسید.

وی تصریح کرد: این میزان اقامت در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته با میزان اقامت ۱۰۱ هزار و ۱۴۷ نفر-شب، افزایش ۷.۵ درصدی اسکان در استان را نشان می دهد.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان با اشاره به اینکه در این مدت ۷۴ هزار و ۹۰۷ نفر-شب در مراکز اقامتی رسمی استان اسکان داشتند، یادآور شد: در بین اقامتگاه های رسمی استان، بیشترین اقامت ثبت شده در طرح نوروزی مربوط به اقامتگاه های بومگردی سطح استان با ۱۸هزار و ۵۶۲ نفر-شب اقامت است.

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان در پایان گفت: در مدت مذکور همچنین ۳۲ هزار و ۵۷۹ نفر اقامتگاه های غیررسمی سطح استان را برای اقامت انتخاب کردند و ۱۲۵۹ نفر نیز د اقامتگاههای اضطراری اسکان داده شدند.

انتهای پیام

  • منبع خبر : گلستان رسا