استاندار گلستان گفت: تاکنون ۶ اثر در گلستان به ثبت جهانی رسیده و بیش از ۱۰۰۰ اثر در فهرست آثار ملی ثبت شده است و این نشان از جایگاه منحصر به فرد گلستان دارد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ علی محمد زنگانه در آیین پاسداشت ثبت جهانی سوزن دوزی ترکمن و جنگل هیرکانی با حضور مریم جلالی، معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: پروژه های نظیر احیا مستحدثات در جزیره اشوراده، بهسازی مسیر دسترسی ساحل چارقلی ، بهسازی مسیر دسترسی از روستای زیارت تا آبشار، تکمیل بازارچه صنایع دستی در شهرهای آق قلا، کردکوی، مراوه تپه و گنبد کاووس، مرمت کاخ آقا محمدخانی، مطالعه و کاوش دیوار دفاعی گرگان، تکمیل فاز اول موزه روستایی قرق، تکمیل ساختمان گمرک بندرگز ، بهبود زیرساخت های گردشگری آبشار کبودوال، مرمت برج قابوس و … در مصوبات سفر رییس جمهور مورد توجه قرار گرفت.

استاندار گلستان افزود: تاکنون ۶ اثر در گلستان به ثبت جهانی رسیده و بیش از ۱۰۰۰ اثر در فهرست آثار ملی ثبت شده است و این نشان از جایگاه منحصر به فرد گلستان دارد.

وی گفت: تلاش ما تحقق چشم انداز شور انگیز استان در افق ۱۴۰۴ است که همانا رسیدن درآمد سرانه مردم استان به میانگین درآمد سرانه مردم کشور است و در این مسیر ۳۱ سند بخشی تدوین شد.

وی بیان کرد: بر این اساس در حوزه میراث فرهنگی توجه به مدیریت داشته ها از طریق برندینگ و مارکتینگ مورد توجه است و یا در حوزه آی تی افق گلستان سرزمین هوشمند را ترسیم کردیم که بر اساس آن همه باید هوشمند سازی را در دستور کار قرار دهند.

زنگانه گفت: تلاش داریم تا هفته دولت سال‌جاری تمام شهرهای استان را تحت پوشش شبکه فیبر نوری قرار دهیم.

در این مراسم از اسناد ثبت جهانی سوزن دوری ترکمن و جنگل هیرکانی رونمایی شد.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا