مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از راه‌یابی ۱۶ اثر از ۱۵ هنرمند و صنعتگر صنایع‌دستی استان به هشتمین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر با عنوان «سرو سیمین ۸» در مجموعه فرهنگی برج آزادی تهران خبر داد.

به گزارش گلستان رسا از گرگان؛ محمدجواد ساوری امروز شنبه ۲۸ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ با اعلام این خبر اظهار کرد: از این تعداد اثر، هفت اثر برگزیده‌ی داوری اولیه در معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و ۹ اثر از آثار دارای مهر اصالت ملی دو دوره گذشته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: این ۱۶ اثر پذیرفته‌شده از ۱۵ هنرمند گلستانی است که آثارشان به همراه سایر هنرمندان کشور از ۲۷ بهمن‌ماه لغایت اول اسفندماه سال جاری در نمایشگاه جشنواره مذکور در برج آزادی تهران در معرض دید عموم قرارگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: آثار راه‌یافته استان به هشتمین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر در رشته‌های زیورآلات سنتی ترکمن، ابریشم‌بافی، نساجی سنتی، پوشاک سنتی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، خراطی چوب، سوزن‌دوزی، رودوزی‌های سنتی، ملیله فلز، حصیربافی و… است.

ساوری گفت: پیوند نسلی و پاسداشت هویت در پهنه جهانی شعار امسال جشنواره و شامل بخش‌های؛ نمایشگاهی، فیلم، تالار رضوان، کودک و نوجوان و دانشگاهی است.

گفتنی است؛ هشتمین جشنواره صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی فجر تا یکم اسفند ادامه خواهد داشت و مراسم اختتامیه آن عصر اول اسفندماه سال جاری با حضور مقامات و مسئولان، استادکاران شاخص استان‌های کشور در محل سالن اجتماعات برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا