مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان گفت: بیش از ۸۰ درصد عملکرد، حاصل از نقش سه برگی بوته ها ، خصوصا سه برگ منتهی به خوشه است ، بنابراین حفظ آنها در پایداری عملکرد حیاتی است.

به گزارش گلستان رسا از گرگان؛ سید صمد ضیائی اظهار کرد: یکی از تهدیدات جدی در زمینه کشاورزی و مخصوصا مزارع تکثیری بذر گندم خصوصا در مناطق آبی، بیماری زنگ زرد یا زنگ نواری گندم است که با توجه به افزایش رطوبت هوا و بارندگی های ممتد گزارش شده است.

شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان افزود: پیمانکاران برای جلوگیری از از اپیدمی شدن این بیماری نسبت به سمپاشی و کانون کوبی مزارع خود از مرحله پنجه زنی تا پایان ساقه دهی اقدام نموده اند.

وی گفت: برابر پیش بینی های اداره کل هواشناسی استان، پیامد های ناشی از تنش های غیر زیستی دور از انتظار نمی باشد،لذا با افزایش دما و رطوبت مناسب بیمار های قارچی نیز در هفته های آینده توسعه بیشتری خواهد داشت.

ضیایی خاطر نشان کرد: بیش از ۸۰ درصد عملکرد، حاصل از نقش سه برگی بوته ها ، خصوصا سه برگ منتهی به خوشه است ، بنابراین حفظ آنها در پایداری عملکرد حیاتی است.

شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان در پایان گفت: به کشاورزان توصیه می شود، برای تولید بهتر باید مبارزه شیمیایی علیه بیماری های قارچی زنگ و فوزاریوز خوشه از مرحله ساقه دهی و شروع گلدهی برای حفظ این سه برگ اقدام نمایند.

انتهای پیام

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا