مدیر شرکت خدمات حمایتی گلستان از مصرف سرم کود پتاسه در مزارع تحت کشت گندم و جو در این استان خبر داد.

به گزارش گلستان رسا از گرگان؛ سید صمد  ضیائی اظهار کرد: در سال زراعی جاری (۱۴۰۳ – ۱۴۰۲) به دلیل افزایش ۳.۷ درجه حرارت دمایی نسبت به دوره بلندمدت و نیز سال قبل، رطوبت کافی خاک براثر چند فقره بارش مناسب، شاهد سطح سبز و تراکم مطلوب زراعت پاییزه در گلستان هستیم.

مدیر شرکت خدمات حمایتی گلستان افزود: شرایط آب و هوای فعلی گلستان سبب تحریک رشد گیاهان زراعی و طی کردن مراحل رشدی زودتر از تقویم زراعی سال‌های قبل شده است و اگر این شرایط ادامه داشته باشد و یا به یکباره هوا سرد شود، احتمال خسارت سرمازدگی وجود دارد.

وی در ادامه بیان کرد: در مرحله شروع پنجه زنی تا اوایل ساقه رفتن، اگر ارتفاع گندم  زیادی باشد، کود ازته کمتر «۵۰ کیلوگرم در هر هکتار» با کود کلرور پتاسیم مخلوط، بر اساس نتایج آزمون خاک استفاده شود تا مقاومت گیاه در مقابل آفات،  بیماری‌ها و سرما  افزایش یابد تا  استحکام ساقه زیاد شود.

ضیایی تصریح کرد: کار فرآیند عملیات حمل، تخلیه، کیسه گیری کود فله کلرور پتاسیم ارسالی از مبادی های امیر آباد  مازندران و بندر امام خمینی بصورت جامبو بک و فله با بهترین کیفیت بسته بندی و در سطح استان در حال  انجام  است.

وی یادآور شد: روزانه ۲۵۰ الی ۳۰۰ تن کود کلرور پتاسیم در انبار های  استان کیسه گیری و به انبار کارگزار های استان ارسال می  شود.

ضیائی همچنین به ذخیره سازی کود کود کلرور پتاسیم به بیش از یک هزار و ۷۵۵ تن در انبار های تحت پوشش و کارگزاری های  این شرکت اشاره کرد و گفت: جای هیچ گونه دغدغه و نگرانی برای مصرف سرک کشاورزان وجود ندارد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی گلستان در پایان گفت: قیمت کود کلرور پتاسیم یارانه ای و بر اساس قیمت سال گذشته به ازای هر کیسه ۵۰ کیلویی، ۵۷۵ هزار تومان بین کشاورزان توزیع می شود.
انتهای پیام

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا