رئیس اداره جنگلکاری پارک های جنگلی و ذخیره گاه های جنگلی گلستان از مرمت و احداث فنس‌هایی به ارتفاع ۴ متر در سطح یک هزار و ۷۱ متر از زیستگاه مرال ها خبر داد و گفت: دیگر نگرانی بابت فرار مرال ها وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ رسول مقسم در مصاحبه با خبرنگار ما اظهار کرد: پارک جنگلی قرق با ۶۵۰ هکتار مساحت، در ۲۴ کیلومترى شرق گرگان و در مسیر جاده اصلى گرگان–مشهد قرار دارد و شامل پارک وحش، پارک بازی و امکانات رفاهى مانند سرویس بهداشتی، دکه‌های فروش خوراکی و سکوهای چادر زنی می‌شود.
رئیس اداره جنگلکاری پارک های جنگلی و ذخیره گاه های جنگلی گلستان افزود: این پارک جنگلى  یکی از مهم‌ترین تفرجگاه‌ها و جاذبه های گردشگری  به ‌شمار می‌رود که در تمام طول سال میزبان گردشگران است.

وی گفت: این محدوده یکی از مناطق مهم زیست‌ محیطی در ایران به حساب می‌آید بطوری که یک قطعه از این پارک  به‌عنوان زیستگاه گوزن قرمز « مرال » شناخته شده است.

مقسم در ادامه بیان کرد: در این پارک  یک معضل مهم  فرار مرال ها وجود دارد، که با پیگیری های لازم اعتباری برای این موضوع اختصاص یافت و در سطح یک هزار و ۷۱ متر، فنسهای به ارتفاع ۴ متر  مرمت و احداث می شود و نگرانی بابت فرار مرال ها از بین می رود.

رئیس اداره جنگلکاری پارک های جنگلی و ذخیره گاه های جنگلی گلستان در پایان گفت: با پیگیری های دادستان مرکز استان مقرر شد، سه دستگاه محیط زیست، منابع طبیعی و شهرداری قرق  به صورت نوبتی خوراک مرال ها را تامین کنند و دیگر نگرانی بابت فرار مرال ها و خوراک آنها وجود ندارد.
انتهای پیام

  • منبع خبر : گلستان رسا