فرماندار گرگان از افتتاح و کلنگ‌زنی ۲۸۲ پروژه عمرانی، اقتصادی و اشتغالزا با اعتبار ۱۳۴۱میلیارد و ۸۸۳ میلیون تومان در هفته دولت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ عیسی پایین‌محلی در هفته دولت اظهار کرد: در هفته دولت امسال ۲۸۲ پروژه عمرانی و زیربنایی در شهرستان گرگان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

وی با اشاره به پروژه‌های عمرانی و زیربنایی قابل افتتاح و کلنگ‌زنی در شهرستان گرگان طی هفته دولت، بیان کرد: از مجموع پروژه‌ها ۱۹۵ پروژه در بخش عمرانی و زیربنایی با اعتبار یکهزار و ۲۲۷ میلیارد تومان بوده که ۱۲۲ پروژه قابل افتتاح است و عملیات اجرایی ۷۳ پروژه نیز در این هفته آغاز می‌شود.

پایین‌محلی اعلام کرد: در بخش تولیدی، اقتصادی و اشتغالزا نیز ۸۷طرح با سرمایه‌گذاری ۱۱۴ میلیارد و ۸۸۳ میلیون تومان در شهرستان گرگان به بهره‌برداری می‌رسد و کلنگ ۶ پروژه نیز به زمین زده خواهد شد.

فرماندار گرگان گفت: اعتبار و سرمایه‌گذاری انجام شده در این پروژه‌ها بالغ بر ۱۳۴۱میلیارد و ۸۸۳ میلیون تومان است که بهره برداری از این پروژه‌ها زمینه اشتغال مستقیم یکهزار و ۱۱۲ نفر و برخورداری ۱۳۶ هزار و ۱۴۰ خانوار را فراهم خواهد کرد.

وی با اشاره به برخی از پروژه‌های عمرانی و زیربنایی شاخص در شهرستان گرگان گفت: آبرسانی به شهر گرگان با ۴۰۶ میلیارد تومان اعتبار، سالن ورزشی شهدای مدافع حرم با ۱۲ میلیارد تومان و همچنین مدرسه خیرساز جامعه یاوری با ۱۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از جمله پروژه‌های عمرانی و زیربنایی است که در هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

به گفته وی کلنگ‌زنی دانشکده بهداشت با ۶۰ میلیارد تومان اعتبار و عملیات اجرایی بخشی از شبکه توزیع آب و نصب انشعابات شهر قرق به طول ۶.۸ کیلومتر با ۴.۵ میلیارد تومان اعتبار از دیگر پروژه‌های عمرانی و زیربنایی قابل کلنگ‌زنی در هفته دولت امسال است.

فرماندار گرگان همچنین اعلام کرد: در هفته دولت امسال عملیات اجرایی پروژه ۶۵۰ واحدی طرح نهضت ملی مسکن در سایت آرامش گرگان با برآورد اعتبار ۴۵۵ میلیون تومان آغاز می‌شود.

پایین‌محلی با اشاره به مهم‌ترین پروژه‌های قابل افتتاح و کلنگ‌زنی در حوزه تولیدی، اقتصادی و اشتغالزا نیز گفت: مرغداری ۶۰ هزار قطعه‌ای در روستای میرمحله، واحد تولیدی «ترمه طب پارسیان» در شهرک صنعتی گوزن فارس و ۲ اقامتگاه بومگردی و ۲ خانه صنایع دستی در شهر گرگان از مهم‌ترین طرح‌های اقتصادی و اشتغالزا در هفته دولت است. همچنین در این ایام عملیات احداث یک واحد مرغداری گوشتی ۳۰ هزار قطعه‌ای در روستای سلطان‌آباد با ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری و چند واحد پرورش گل و گیاه نیز آغاز می‌شود.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا