معاون عمرانی استاندار گلستان گفت: در مجموع هزار و ۶۷۳ پروژه با اعتبار چهار هزار و ۱۹۰ میلیارد تومان طی دهه فجر در استان گلستان افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا ؛ سید مهدی مهیایی معاون عمرانی استاندار گلستان در نشست گروه خبری فجر گلستان با اشاره به پروژه های عمرانی استانی و ملی و پروژه های شهرداری ها که طی دهه فجر در استان افتتاح می شود،

اظهار کرد: در این ایام هزار و ۴۶۰ پروژه افتتاح و ۲۱۳ پروژه کلنگ زنی خواهد خواهد شد.

وی تصریح کرد: در مجموع هزار و ۶۷۳ پروژه با اعتبار چهار هزار و ۱۹۰ میلیارد تومان طی دهه فجر در استان گلستان افتتاح و کلنگ زنی می شود.

وی افزود: ۹۰ درصد این اعتبار استانی و ۱۰ درصد ملی بوده که بیشترین اعتبارات متعلق به شهرستان گرگان است.

معاون عمرانی استانداری گلستان افزود: درآمد های اعتبارات شهرداری ها در ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۰ درصد افزایش پیدا کرده است به نحوی که این رقم در سال گذشته ۷۵۰ میلیارد بوده و امسال به هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی افزود: با اعتبار حدود ۸۰ میلیارد تومان از محل سازمان دهیاری ها و شهرداری های کشور برای هفت شهرداری استان که از نظر توانمندی سطح پایینی داشتند، ماشین الات تهیه شده است.

مهیایی گفت: اعتبارات تخصیصی به شهرداری های استان در سال جاری از محل سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، ۴۵۰ میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به طرح الگوی پیشرفت و توسعه ۱۱۰ روستای استان افزود: در این طرح ۸۳ روستا دارای ظرفیت و مزیت های نسبی و ۳۷ روستا به عنوان روستای کم برخوردار در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، تا کنون ۳۰ جشنواره فرهنگ و اقتصاد در روستاهای استان برگزار شده است.

مهیایی گفت: ۴۵۷ پروژه عمرانی در مقیاس کوچک و متوسط با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات دهیاری های استان در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

وی خاطر نشان کرد: در ده ماهه نخست امسال ۲۸۰ میلیارد در بخش روستایی از محل سازمان شهرداری و دهیاری های کشور به استان اختصاص پیدا کرده است.
وی، کلنگ زنی ۱۰۰۰ واحد مسکن ملی را از پروژه های مهم دهه فجر عنوان کرد.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا