مدیرکل بنیادمسکن گلستان از افتتاح و کلنگ زنی ۹۱ طرح و پروژه عمرانی با اعتبار ۸۰ میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان که ۲۳ هزار خانوار روستایی از خدمات آن برخوردار خواهند شد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا : سیدمحمد حسینی،مدیرکل بنیادمسکن گلستان در قرارگاه شهید همدانی در هفته دولت اظهار کرد :۱۴۱۵ واحد مسکن روستایی نیز با پرداخت بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود گفت : ۵۰۰ جلد سند مالکیت نیز در هفته دولت به متقاضیان تحویل داده خواهد شد.

حسینی بیان کرد :۹۳۳ روستای بالای ۲۰ خانوار استان دارای طرح هادی مصوب است که ۳۰۰ روستا بازنگری شده و ۴۰۰ روستا نیز نیازمند بازنگری است واز اعتبارات سال ۱۴۰۰ نیز بازنگری ۱۵۰ روستا در حال انجام است.

مدیرکل بنیادمسکن گلستان اضافه کرد :در بخش ساخت مسکن برای خانواده‌های دارای دو عضو معلول و بیشتر، سهمیه استان ۱۹۵ واحد بود که با پیگیری‌های انجام شده این تعداد به ۳۰۱ واحد رسید که همه این واحدها کارسازی شده و تسهیلات و کمک بلاعوض دریافت کردند.

وی همچنین خاطر نشان کرد :۹ روستای دارای بافت باارزش در استان برای بهسازی بافت به بنیادمسکن معرفی شده که این طرح‌ها در ۷ روستا در حال انجام است و در دو روستای دیگر از جمله زیارت و فارسیان به اتمام رسیده است.

حسینی در ادامه عنوان کرد :در سفر دولت سیزدهم به استان در ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی بافت باارزش روستاها پیش بینی شد که ۲۰ میلیارد تومان آن تخصیص نقدی پیدا کرده است.

وی تصریح کرد :همچنین برای ایمن‌سازی روستاهای در معرض خطر نیز ۵۵ میلیارد تومان در سفر دولت به تصویب رسید که ۲۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافت.

وی تاکید کرد :برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در روستاهای استان برای ۴ سال ۷۰۰ هکتار زمین خالص نیاز داریم که ۲۰۰ هکتار آن تامین شده است‌.

مدیرکل بنیادمسکن گلستان در پایان گفت:تامین تسهیلات برای ساخت ۷ هزار واحدمسکونی روستایی نیز در سفر دولت مصوب شد که تاکنون ۸۵ درصد پرونده‌های معرفی شده به بانک منجر به عقد قرارداد شده است.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا