رئيس پليس امنيت اقتصادي استان گلستان از انهدام باند سازمان یافته اوره در این استان خبر داد و گفت: بيش از ۵۰ تن کود شيميايي قاچاق کشف شد و تحقيقات در جهت دستگيري ساير عوامل دخيل در پرونده ادامه دارد.

به گزارش گلستان رسا از گرگان؛ سرهنگ عباسعلی پهلوانی نسب در تشریح جزئیات این خبر، اظهار کرد: در پی اطلاع واصله مبنی بر قاچاق سازمان یافته کودشیمیایی (اوره) و عرضه آن در سطح استان های شمالی و مرکزی کشور، طی چهار ماه اقدامات فنی و با اشراف اطلاعاتی، افراد و عوامل باند موصوف و مکان‌های نگهداری کالای های قاچاق شناسایی شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان گلستان افزود: طی هماهنگی با مراجع قضائی در دو مرحله از دو دستگاه خودرو تعداد ۶۰۰ کیسه کود شیمیایی قاچاق از این باند کشف شد.

وی گفت: در ادامه با رصد اطلاعاتی و اقدامات پلیسی با تشکیل دو اکیپ از پلیس امنیت اقتصادی استان و انتظامی شهرستان گنبد، پس از شناسایی یک دستگاه کامیون ولوو که بعد از بارگیری از انبار مربوطه در گنبد کاووس قصد انتقال به خارج از استان را داشته، طی عملیات غافلگیرانه کامیون مورد نظر توقیف و مقدار  ۳۰۰ کیسه کشف و در ادامه از انبار باند مذکور بازرسی که تعداد ۲۷۰ کیسه دیگر نیز کشف شد.

سرهنگ پهلوانی نسب با اشاره به دستگیری  سرشبکه اصلی این باند در منزلش در گنبد، گفت: در تحقیقات صورت گرفته از راننده خودروی کامیون، به ۳۰ مرحله انتقال جابجایی کود شیمیایی بصورت غیر قانونی و با بارنامه جعلی به خارج از استان گلستان اعتراف کرده است.

وی با بیان اینکه تحقیقات در جهت دستگیری سایر عوامل دخیل در پرونده ادامه دارد، اضافه کرد: در مجموع طی سه مرحله عملیاتی پلیسی ۴ متهم دستگیر، سه دستگاه خودرو توقیف و بیش از ۵۰ تن کود شیمیایی قاچاق کشف و تحویل مراجع ذیصلاح شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان گلستان در پایان گفت: تلاش ها برای دستگیری سایر اعضای این باند ادامه دارد.

انتهای پیام

  • منبع خبر : گلستان رسا