مسئول ستاد مردمی اربعین حسینی گلستان از برپایی ۸۰موکب در گرگان در ایام اربعین خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان رسا :حنظله رجایی مسئول ستاد مردمی اربعین حسینی گلستان
ظهر چهارشنبه در نشست خبری اظهار کرد: پس دو سال تعطیلی مواکب به دلیل همه گیری ویروس کرونا ، امسال مردم شهرستان گرگان و دیگر شهر های استان استقبال بی سابقه ای از مواکب دلدادگان حسینی داشته اند.

وی افزود: در همین راستا ۸۰ موکب در شهر گرگان و تعدادی دیگر در شهر های استان که به صورت مردمی برپا شده و دستگاه های اجرائی خدمت رسان نیز مواکب را در اجرای بهتر این مراسم یاری میکنند.

رجائی بیان کرد: ۱۹ موکب از گلستان در عراق و در مرز مهران به زائران اربعین خدمت می کنند.

مسئول ستاد مردمی اربعین حسینی گلستان ادامه داد: درحال حاضر بیش از ۳۱ هزار نفر از گلستان به اربعین حسینی رفتند و این در حالی است که ۱۴۰ تا ۱۸۰ هزار نفر از فضای اربعین استفاده کردند و امسال هم برآورد ما بیش از ۲۰۰ هزار نفر است.

وی گفت:هزینه های برآورد شده در این ایام بیش از ۱۵ میلیارد تومان در موکب‌های دلدادگان حسینی صرف خواهد شد و دستگاه‌های مختلف خدمات رسان از این طرح حمایت می‌کنند.
رجایی افزود:پیشنهادی به شورای شهر گرگان ارائه شده که از انتهای خیابان شهید رجایی به سمت کانون طه به عنوان خیابان اربعین نامگذاری شود چون تا کنون اسم قطعی برای این خیابان انتخاب نشده است که امید داریم این موضوع در شورای شهر به موافقت برسد.
رجائی در پایان گفت : نوجوانان و کودکان دهه هشتادی و نودی عاشقانه پای در این راه گذاشته اند و این همان حب الحسین یجمعنا است که همه را جمع کرده است فلسفه اربعین بحث آخر الزامان میباشد

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا