مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان از بهره برداری ۲۲ پروژه عمرانی و زیربنایی با حدود ۲۹ میلیارد تومان اعتبار در شهرک‌های صنعتی استان طی هفته دولت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان  رسا ؛رضا شهمرادی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان در قرارگاه شهید همدانی در هفته دولت اظهار کرد :از مرداد ماه سال گذشته ۱۵۴ قرارداد واگذاری زمین در شهرک‌ها به مساحت ۸۷ هکتار و پیش‌بینی اشتغال ۳۷۵۷ نفر انجام شده است که از این تعداد ۱۲ قرارداد در قالب ۵ هکتار با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۲۲۲ میلیارد تومان و اشتغال ۱۷۵ از ابتدای امسال تاکنون به سرمایه‌گذاران واگذار شده است.
وی افزود :۲۳ شهرک و ناحیه صنعتی با ۸۷۳ واحد بهره‌بردار در استان وجود دارد که از این تعداد ۶۱۶ واحد با حدود ۱۰ هزار نفر اشتغال فعال است.

وی همچنین گفت ؛در هفته دولت ۲۲ پروژه عمرانی و زیربنایی با حدود ۲۹ میلیارد تومان در شهرک‌های صنعتی استان به بهره‌برداری می‌رسد.

شهمرادی در رابطه پروژه های مهم قابل بهره برداری شهرکهای صنعتی بیان کرد :مدول دوم تصفیه‌خانه شهرک صنعتی آق‌قلا با ۱۳ میلیارد تومان اعتبار، تصفیه‌خانه شهرک بناور در بندرترکمن، رمپ ورودی ناحیه صنعتی گلستان، آسفالت، تکمیل زیرسازی آسفالت، خیابان‌کشی،  تکمیل روشنایی، حفر و تجهیز ۲ حلقه چاه، خرید خودروی آتشنشانی است .
وی اضافه کرد :در هفته دولت امسال ۲۱ واحد تولیدی با ۸۹۲ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و اشتغال ۴۷۵ نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان به بهره‌برداری خواهد رسید .

وی تصریح کرد:در سفر ریاست جمهوری به استان ۴۰ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی استان عمدتا در حوزه برق‌رسانی مصوب شد که تا به امروز ۱۵ میلیارد تومان آن اختصاص یافته است.

شهمرادی گفت :برای تصفیه‌خانه‌ها نیز ۳۰ میلیارد تومان مصوب شد که ۸ میلیارد تومان آن تاکنون اختصاص یافته و پروژه‌های شهرک‌ صنعتی گنبد، آقچلی و آزادشهر در حال اجراست.

وی افزود :برای ایجاد ناحیه صنعتی تخصصی مبلمان در عطاآباد ۱۵ هکتار زمین خریداری شده و در حال طراحی فضاهای آن هستیم.

وی همچنین اضافه :در یکسال اخیر ۲۳.۵ هکتار از اراضی شهرک‌های صنعتی خلع ید و به سرمایه‌گذاران جدید واگذار شده است. همچنین به ۵۵ نفر از کسانی که در سال‌های گذشته در شهرک‌ها زمین دریافت کردند اما اقدامی برای ایجاد واحدهای تولیدی نکردند، اخطار جدی داده شد تا پایان امسال این قراردادها تعیین تکلیف خواهد شد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان در پایان گفت :گازرسانی به ناحیه صنعتی گمیشان نیز در هفته دولت امسال با ۱.۳ میلیارد تومان به بهره‌برداری می رسد ودر یکسال گذشته ۳۰ واحد صنعتی راکد با ۲۵۶ نفر اشتغالزایی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی احیا شده است.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا