رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: از مجموع ۲۸۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده برای پروژه‌های دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی در سفر استانی پارسال هیئت دولت تاکنون ۱۶۰ میلیارد تخصیص یافت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان رسا ؛ شعبان شتایی، رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در قرارگاه شهید همدانی طی نشست با خبرنگاران اظهار کرد : در راستای بین‌المللی‌کردن این مرکز آموزشی و با افزایش ۱۰ درصدی ظرفیت طی چهار سال، تعداد دانشجویان خارجی این دانشگاه هشت برابر خواهد شد.

وی افزود : در حال حاضر حدود ۵۰ دانشجوی خارجی در این دانشگاه تحصیل می‌کنند که تلاش می کنیم که این تعداد در چهار سال آینده به ۴۰۰ نفر برسد.

وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت جامعه المصطفی، بهره گیری از راهکارهای وزارت علوم ، استفاده از ظرفیت نمایندگی وزارت امور خارجه در گرگان و بهره‌گیری از ظرفیت دانشجویان خارجی فعلی برای معرفی دانشگاه ها از جمله راهکارهای پیش بینی شده برای افزایش تعداد دانشجویان خارجی است.

شتایی گفت: از مجموع ۲۸۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده برای پروژه‌های دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی در سفر استانی پارسال هیئت دولت تاکنون ۱۶۰ میلیارد تخصیص یافت.

به گفته وی از مجموع این اعتبارات ۱۰۰ میلیارد ریال برای آزمایشگاه تحقیقات کشاورزی هسته ای، ۳۰ میلیارد ریال برای تجهیز آزمایشگاه‌های دانشگاه و ۱۰ میلیارد ریال برای تکمیل دانشکده جنگلداری تخصیص یافته است.

وی همچنین گفت: یکی از بحث‌های مورد تاکید این دانشگاه، بعد از رسیدن به اهداف نسل‌های اول تا سوم شامل توسعه آموزشی، تحقیقاتی – پژوهشی و کارآفرینی، ایجاد دانشگاه نسل چهارم به عنوان مرکز علمی فناور در کنار توسعه کیفی است که مسیر کسب این هدف از تقویت بخش دانش‌بنیان می‌گذرد.

شتایی بیان کرد: چندی قبل مجوز تاسیس پردیس علم و فناوری این دانشگاه اخذ شد و بر اساس آن آمادگی برای حرکت به سمت برطرف کردن نیازهای صنعت و فناوری کشور در این مرکز آموزش عالی وجود دارد.

وی افزود: در صورت راه‌اندازی پردیس علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی، شرایط استقرار واحدهای دانش‌بنیان و فناور مرتبط با حوزه کشاورزی و منابع طبیعی در این مرکز آموزش عالی فراهم خواهد شد.

شتایی در پایان گفت: با حمایت‌های استانی و ملی، برای حل مشکلات این حوزه و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه شعار سال، قدم‌های موثری برداشته خواهد شد.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا