مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با اشاره به ثبت بیش از ۳ میلیون و ۲۳۷ هزار بازدید از جاذبه های استان طی طرح نوروزی، گفت: در یازده روز اخیر افزون بر ۱۵۵ هزار نفر در گلستان اقامت کردند.

به گزارش گلستان رسا از گرگان؛ محمدجواد ساوری دوشنبه ششم فروردین ۱۴۰۳ در خصوص آخرین آمار تجمیعی گردشگران نوروزی، اظهار کرد: از آغاز طرح نوروزی یعنی ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا پایان روز گذشته (۵ فروردین ماه) ۳ میلیون و ۲۳۷ هزار و ۸۶ بازدید از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و توریستی استان به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان افزود: در بین جاذبه های گردشگری استان، بیشترین بازدید مسافران در طول مدت طرح نوروزی با یک میلیون و ۷۵۴ هزار و ۶۲۳ بازدید مربوط به جاذبه های طبیعی استان بوده است.

وی گفت: ۵۰۳ هزار و ۷۸۴ بازدید هم از زیرساختهای گردشگری استان، ۳۵۹ هزار و ۵۶۷ نفر نیز از اماکن تاریخی، یک هزار و ۴۵۴ بازدید از موزه ها، ۴۰۷ هزار و ۸۸۲ بازدید از اماکن تفریحی، ۴۹ هزار و ۸۵۲ بازدید از مراکز صنایع دستی و ۱۶۸ هزار و ۹۲۴ نفر از اماکن مذهبی گلستان به ثبت رسید.

ساوری در ادامه بیان کرد: در این مدت تعداد ۱۵۵ هزار و ۶۸۳ نفر-شب اقامت در مراکز اقامتی رسمی، غیررسمی و اضطراری استان به ثبت رسید.

وی با اشاره به اینکه در این مدت ۱۰۰ هزار و ۶۷۳ نفر-شب در مراکز اقامتی رسمی استان اسکان داشتند، یادآور شد: در بین اقامتگاه های رسمی استان، اسکان در اقامتگاه های بومگردی و سنتی با ۲۴ هزار و ۹۸۶ نفر-شب اقامت بیش از ۱۵ درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

وی خاطرنشان کرد: در مدت مذکور همچنین ۵۳ هزار و ۳۵۱ نفر اقامتگاه های غیررسمی سطح استان را برای اقامت انتخاب کردند. و یک هزار و ۶۵۹ نفر نیز در اقامتگاه های اضطراری اسکان یافتند.

مدیر کل میراث فرهنگی گلستان در پایان گفت: در یازده روز گذشته از طرح نوروزی ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان تعداد یک هزار و ۶۴ بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری استان توسط کارشناسان این حوزه اجرایی شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲۵ درصدی را نشان می دهد.
انتهای پیام

  • منبع خبر : گلستان رسا