مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان با اشاره به ثبت بیش‌ از یک میلیون و ۲۶۱ هزار بازدید از جاذبه‌های استان طی طرح نوروزی گفت: در هفت روز اخیر افزون بر ۶۱ هزار نفر در گلستان اقامت کردند.

به‌گزارش گلستان رسا از گرگان؛ محمدجواد ساوری امروز پنجشنبه دوم فروردین ۱۴۰۳ در خصوص آخرین آمار تجمیعی گردشگران نوروزی، اظهار کرد: از آغاز طرح نوروزی یعنی ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا پایان روز گذشته (اول فروردین‌ماه) یک میلیون و ۲۶۱ هزار و ۲۷۸ بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی استان به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: این رقم، افزایش بیش از ۶ درصدی بازدید از جاذبه‌ها را نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رقم یک میلیون و ۱۸۸ هزار و ۶۹۵ بازدید نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در بین جاذبه‌های گردشگری استان، بیشترین بازدید مسافران در طول مدت طرح نوروزی با ۷۰۷ هزار و ۲۵۲ بازدید مربوط به جاذبه‌های طبیعی استان بوده است.

ساوری گفت: ۱۹۰ هزار و ۸۶۰ بازدید هم از زیرساخت‌های گردشگری استان، ۱۳۰ هزار و ۴۱۱ نفر نیز از اماکن تاریخی، ۱۴۷ هزار و ۷۴۶ بازدید از اماکن تفریحی، ۱۱ هزار و ۹۹۹ بازدید از مراکز صنایع‌دستی و ۷۲ هزار و ۴۸۴ نفر از اماکن مذهبی گلستان به ثبت رسید.

افزایش ۱۳ درصدی اقامت در استان نسبت به سال قبل

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان گفت: در این مدت تعداد ۶۱ هزار و ۹۸۸ نفر-شب اقامت در مراکز اقامتی رسمی، غیررسمی و اضطراری استان به ثبت رسید.
وی تصریح کرد: این میزان اقامت در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته با میزان اقامت ۵۴ هزار و ۶۱ نفر-شب، افزایش ۱۳ درصدی اسکان در استان را نشان می‌دهد.

 ساوری با اشاره به این‌که در این مدت ۴۶ هزار و ۷۷۰ نفر-شب در مراکز اقامتی رسمی استان اسکان داشتند، یادآور شد: در بین اقامتگاه‌های رسمی استان، بیشترین اقامت ثبت‌شده در طرح نوروزی مربوط به اقامتگاه‌های بوم‌گردی سطح استان با ۱۲هزار و ۸۷۱ نفر-شب اقامت است.

مدیر کل میراث فرهنگی گلستان در پایان گفت: در مدت مذکور همچنین ۱۴ هزار و ۷۴۹ نفر اقامتگاه‌های غیررسمی و ۴۶۹ نفر نیز اقامتگاه‌های اضطراری سطح استان را برای اقامت انتخاب کردند.

انتهای پیام

  • منبع خبر : گلستان رسا