سخنگوی شورای شهر گرگان گفت: ضمن اینکه مواضع شهردار را در حمایت از منافع شهرداری می‌پذیریم اما احساس می شود این تصمیم از روی شتابزدگی و عصبانیت اتخاذ شده است.

به گزارش گلستان رسا؛ حجت مقسم در صحن شورای شهر گرگان اظهار کرد: سه هفته گذشته در جلسه هیئت رئیسه شورای شهر مقرر شد تا شهرداری گزارش مالی از وضعیت موجود را ارائه کند اما متاسفانه تا به امروز هنوز این گزارش ارائه نشده است.

وی افزود: پایان دی ماه شهردار مکلف است بودجه سال ۱۴۰۱ را ارائه کند اما ما نگران هستیم که این اقدام به موقع صورت نگیرد.

سخنگوی شورای شهر گرگان در ادامه با اشاره به موضوع پس دادن مدیریت النگدره و ناهار خوران توسط شهرداری به اداره کل منابع طبیعی گفت: همه شهروندان نسبت به پارک جنگلی النگدره و ناهار خوران حساسیت دارند و بد نبود اگر  شهرداری در این خصوص با شورای شهر مشورت می کرد.

سخنگوی شورای شهر اضافه کرد: شهرداری که به هزینه سه میلیاردی برای ساخت پیاده راه در پارک جنگلی النگدره و همچنین ساخت تله کابین اصرار دارد چطور به همین راحتی مدعی پس دادن مدیریت این پارک است.

وی تاکید کرد: ضمن اینکه مواضع شهردار را در حمایت از منافع شهرداری می‌پذیریم اما احساس می شود این تصمیم از روی شتابزدگی و عصبانیت اتخاذ شده است.

وی در ادامه با مطرح این سوال که مناقصات شرکت های خدماتی فضای سبز چه زمانی برگزار شده است؟ گفت: این مناقصات هنوز به شورا نیامده است و هیچ اطلاعاتی هم به دست ما نمی رسد ضمن اینکه با اصل موضوع نیز مشکل داشتیم.

وی تاکید کرد: یک ماه از مناقصه گذشته اما همچنان بلاتکلیف این موضوع بلاتکلیف است.

 

احساس می شود بین شورا و شهرداری انقطاعی در حال رخ دادن است

 

وی نسبت به عدم حضور شهردار  و شهردار های مناطق در بازدید  کمیسیون ها و عدم پیگیری مصوبات کمیسیون ها توسط نماینده شهردار در شورا و همچنین کم کردن ساعت کار رانندگان استیجاری نیز انتقاداتی را وارد و تاکید کرد:  احساس می شود بین شورا و شهرداری انقطاعی در حال رخ دادن است.

مقسم ادامه داد: تا پایان شهریور ماه بایستی حسابرس شورا مشخص میشد و آخرین مهلتی که قانون گذار برای این مسئله تعیین کرده پایان دی ماه است.

وی افزود: ما دوره قبل را زیر سوال برده که چرا گزارش های مالی به روز نداشته اما دوره ششم نیز نسبت به این موضوع غافل است.

وی در پایان با اشاره به ویدئویی که اخیرا از سوی رئیس شورای اسلامی شهر گرگان در بازدید از گرمخانه شهرداری منتشر شده بود و موجب جریحه دار کردن افکار عمومی شد اظهار کرد: برخی از رفتارهای خودسرانه رئیس شورای شهر گرگان بدون حضور روابط عمومی و خدشه دار کردن مسائلی که افکار عمومی به آن حساس هستند نه تنها از رئیس شورای شهر بلکه از هیچ یک از اعضا شورا پذیرفته نیست.

گفتنی است؛ چند روز اخیر صفر علی پایین محلی رئیس شورای شهر گرگان طی اقدامی در بازدید از مددسرای امید شهرداری گرگان، با کفش وارد اقامتگاه مددجویان شده و در خصوص خدمات این مددسرا توضیحاتی ارائه می دهد، این در حالی است که از یک مددجو خانم (بدون پوشاندن چهره وی) نیز خواسته شده تا در تصویر حضور داشته باشد.

این اقدام رئیس شورای شهر گرگان به جهت عدم حفظ کرامت انسانی مددجویان، در شبکه های مجازی بازتاب گسترده ای داشت.