مدیر کل فنی و حرفه ای گلستان گفت:سند ائتلاف مهارت با ۳۱دستگاه اجرایی استان تنظیم و آماده بهره برداری است ‌که بعد از رونمایی برنامه های مشخص با زمانبندی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در دستور کار قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان رسا؛ حمزه کرایلو مدیر کل فنی و حرفه استان گلستان افزود: فنی و حرفه ای با دو رویکرد آموزش و ارتقا مهارت پایه ریزی شده است که بدون شک ارتقا مهارت، کیفیت و آموزش های هدفمند فنی و حرفه ای باعث اتفاقات خوب در استان می شود.

به گفته وی؛ با توجه به اینکه گلستان از پروژه های بزرگ صنعتی و اشتغالزایی بالا محروم است باید نرخ بهره وری را از طریق آموزش ارتقا دهیم تا به نتیجه مطلوب دست یابیم.

کرایلو تاکید کرد : درحال حاضر ۱۱مرکز آزمون آنلاین در استان داریم که در سال گذشته و پنج ماهه اول سال جاری  بیش از شش هزار نفر در حوزه سنجش و تعیین سلامت آزمون گرفته شده و با ایجاد این مراکز توانستیم مراحل اعطای گواهی را از ۴۵روز به ۷روز به حداقل برسانیم.

مدیرکل فنی و حرفه ای گلستان ادامه داد: در سال گذشته، تعهد اشتغال ۸۰۰ نفر را داشتیم که اشتغالزایی ۱۰۲۰ نفر یعنی بیش از ۱۲۸درصد، تحقق یافت.

کرایلو ادامه داد: با تخصیص ۵۰میلیارد اعتبار به فنی و حرفه ای استان در سفر رئیس جمهور به گلستان،پروژه های مراوه تپه، نی تپه، مرکز خواهران گنبد و هتل داری گرگان به اتمام رسید.

وی یادآور شد: بهار سال آینده استان گلستان میزبان بیش از ۲۰کشور دنیا برای مسابقات فناوری اطلاعات و ارتباطات در ۶رشته مهارتی از جمله پردازش ابری،فناوری وب،راهکار نرم افزاری برای کار،توسعه نرم افزار موبایل،هنر بازی سه بعدی رایانه و موبایل است .

وی گفت :استان گلستان تنها استانی است که استاندارد اتصال فیبر نوری را دارد به همین منظور ۶۰نفر برای پوشش فیبرنوری در استان در حال آموزش و مهارت هستند.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا