نایب رئیس شورای شهر گرگان گفت: می توانیم در حاشیه رودخانه زیارت و توشن پارک نواری ایجاد کنیم که ۶۰ درصد شهروندان از آن بهره مند شوند.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ عیسی مهری در نطق پیش از دستور خود در هفتاد و چهارمین جلسه صحن علنی شورای شهر گرگان اظهار کرد: این روزها در آستانه یک‌سالگی شورای شهر قرار داریم و طی این مدت ۴۱۸ جلسه برگزار شد که ۷۳ جلسه مربوط به صحن شورا و بقیه مربوط به جلسات هیئت رئیسه و کمیسیون ها و غیره بوده است.

وی در خطاب به اعضای شورا گفت که اگر از وضعیت فعلی و وضع موجود راضی هستید به همین روند ادامه دهید.
به گفته مهری شورای شهر دچار روزمرگی شده است و انتظارات شهروندان در آن برآورده نمی شود.
وی ضمن اینکه ایجاد دفتر مطالعات، تحقیقات و برنامه ریزی برای بررسی طرح ها و لوایح را ضروری دانست گفت: ۹۰۳ میلیارد تومان لوایح دوفوریتی تک برگی بدون طرح در کمیسیون تخصصی به تصویب شورا رسیده و در برخی لوایح هیچ توجهی به نظرات کارشناسی نشده است.
وی افزود: به عنوان مثال قیمت منطقه ای و تعرفه عوارض، شهرداری و شهروندان را با مشکلاتی مواجه کرد.
مهری ادامه داد: ۷۰۰ میلیارد تومان املاک شهرداری کارشناسی و لوایح آن به شورا رسیده است که بیشتر آنها به کارشناسان کم تجربه واگذار شده بود‌.
نائب رئیس شورای شهر گرگان همچنین ضمن اشاره به اینکه از اقدامات انجام شده در مقیاس محله ای و منطقه ای غافل نمی شویم گفت: شورا و شهرداری طی این مدت طرح و پروژه ای که در مقیاس شهری بوده و همه مردم از آن بهره مند شوند نداشته است.
مهری اضافه کرد: به عنوان مثال ساعت از کار افتاده میدان وحدت یا همان میدان شهرداری که ویترین شهر گرگان است و همچنین پله های برقی از کار افتاده چهره نازیبایی برای مرکز شهر ایجاد کرده ضمن اینکه این میدان جلوی چشم شهردار است.
وی گفت: گرگان نیازمند ۴ پارک در مقیاس شهری در شمال، شرق و شمال شرق است زیرا همه این قبیل امکانات در جنوب و محور ناهار خوران متمرکز شده است.
وی با بیان اینکه می توان در حاشیه رودخانه زیارت و توشن پارک نواری و حاشیه ای و بازارچه ساحلی ایجاد کرد گفت: شهر گرگان همچنین به یک دریاچه مصنوعی نیاز دارد.
وی گفت: با توجه به مهاجر پذیری شهر گرگان در ۲۰ سال آینده گرگان یک شهر میلیونی خواهد بود.
وی تصریح کرد: بازگشایی برخی محورها مانند محور شمالی کمربندی و محور کوی طبیعت از سال ۷۵ در دستور طرح جامع بوده است اما اجرا نشد.
مهری در پایان از صدا سیما به دلیل عدم پوشش خبری صحن شورا گلایه کرد.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا