مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: مجری اصلی پارکها شهرداری ها هستند و در تلاش هستیم، شرح خدمات پارکها اصلاح شود تا قابلیت درآمد زایی هم داشته باشند و برای مجری به صرفه باشد.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان: حمید سلامتی در پاسخ به سوال خبرنگار ما اظهار کرد؛ دلیل اینکه استانهایی همجوار برای ورود به پارک ها از گردشگران هزینه دریافت می‌کنند، جاذبه های توریستی آن است، اما پارکهای گلستان جاذبه گردشگری ندارند و دارای هزینه بالایی هم هستند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزود: مجری اصلی پارکها شهرداری ها هستند.
وی گفت:در گلستان عرصه های زیر ۵۰ هکتار تفرجگاه محسوب میشود که طرح ۱۷ تفرجگاه به مساحت ۸ هزار و ۱۰۰ هکتار در حال تصویب و تدوین است.

وی با اشاره به اینکه استانهای مجاور از قبیل مازندران و گیلان درآمد خوبی از پارکها دارند، بیان کرد: اکثر گردشگرانی که به این استانها وارد می شوند از استان تهران هستند و پرداخت ورودی برای آنها مشکلی ندارد، اما برای افرادی که به پارکهای گلستان وارد می شوند یک معضل است.

سلامتی تاکید کرد: در تلاش هستیم، شرح خدمات پارکها اصلاح شود تا قابلیت درآمد زایی هم داشته باشند و برای مجری به صرفه باشد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان در پایان گفت: با توجه به اینکه از سال ۹۶ به بعد هر گونه بهره برداری از جنگل ها ممنوع اعلام شد، دیگر هیچ الزام و اقدامی برای نشانه گذاری درخت های خطر ساز و قطع در عرصه جنگل و سازمان جنگلها وجود ندارد و فقط برای ۱۷ پارک اجازه، الزام و قطع صادر میشود مگر اینکه درختی در مسیر جاده خطر ساز باشد.
انتهای پیام

  • منبع خبر : گلستان رسا