بهتری رییس فدراسیون ورزش های رزمی گفت:خواستار بیمه تامین اجتماعی حمایتی برای مربیان ورزشی کشور هستیم لذا طرح کارشناسی به مجلس ارائه شده ومنتظر تصمیم مجلس هستیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان رسا:یوسف بهتری در حاشیه گردهمایی روسای فدراسیون با هیئت های استانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری گلستان رسا اظهار کرد :در حال حاضر ۱۳۵رشته ورزشی با عنوان گروه،کمیته و انجمن تحت نظر فدراسیون ورزش های رزمی داریم ودر تلاش هستیم که برای رفع معضلات و مشکلات ورزشکاران رشته های رزمی نشست هایی با حضور اعضای محترم هیئت ها و اعضای هیئت ریئسه فدراسیون بطور مستمر برگزار کنیم و آنچه در ورزشهای رزمی در سطح کشور روی میدهد را به اشتراک بگذاریم.

وی در خصوص ثبت سبک های جدید در فدراسیون افزود: وزارت ورزش پذیرای رشته های جدید ورزشی با توجه به رعایت قواعد و اصول اساسنامه مربوطه می‌باشد.
وی در ادامه گفت: رشته های ورزشی ابتدا گروه بعد کمیته و سپس به انجمن تبدیل میشوندکه قابل ذکر است گاهی اوقات یک سبک مثل (MMA) با توجه به جایگاه جهانی و قابل قبول بودن از همه نظر مستقیما به انجمن تبدیل میشود.
بهتری گفت: برای پذیرش رشته های ورزشی در فدراسیون اساسنامه ای تهیه شده که ابتدا سبک مورد نظر ارزشگذاری و به وزارت ورزش ارجاع ،برای بررسی به شورای فنی فدراسیون ارسال میشود و درصورت تایید برای احراز سبک مجوز صادر میشود .
رییس فدراسیون همچنین اعلام کرد : ۴۰۰ هزار ورزشکار بالای کمربند مشکی بصورت سازمان یافته در فدراسیون فعالیت میکنند و بطور کلی سازمان یافته و غیر سازمان یافته نزدیک به یک میلیون نفر میرسد

وی تاکید کرد : در فدراسیون مقرر شد برای جلوگیری از صدور احکام جعلی ،احکام در لحظه چاپ و از طریق پست به درب منزل آنها تحویل داده شود .
وی در انتقاد ممانعت پخش ورزشهای رزمی از رسانه ملی عنوان کرد:این رسانه باید نگرش خود را نسبت به ورزش تغییر دهد ورزش فقط فوتبال نیست ورزشهای دیگری هم وجود دارد که بصورت واقعی در سطح کشور پراکنده و فعال هستند

وی با بیان اینکه طبق نظر این رسانه ورزش های رزمی آسیب زا است افزود: تا امروز به هیچ وجه از طرف این رسانه از فدراسیون پزشکی که مرکز جامع اطلاعات آسیبی ورزش است در خصوص رشته های رزمی آمار کسب نکرده است.

وی در ادامه افزود : ورزش رزمی یکی از ورزشهای امن است و باید این رشته ورزشی مثل ورزشهای دیگر از رسانه ملی پخش شود .

        گلستان یکی از پایلوت های ورزش رزمی در کشور می‌باشد

بهتری گفت: با توجه به رشد و و مدیریت صحیح در ورزش همگانی این هیت جایگاه برجسته ای در کشور کسب کرده است.

بهتری گفت: فدراسیون برای ساخت و ساز در استانها بودجه تخصیص نمی‌دهد و حاکمیت باید در صدد باشد پروژه های ورزشی ایجاد و در اختیار ورزشکاران و مردم بگذارد و یک سری محرک ها و تشویق ها برای سوق دادن مردم و ورزشکاران به این مکان ها در نظر بگیرند .

وی اضافه کرد: هزینه در ورزش یک سرمایه‌گذاری است زیرا ورزش از آسیب های اجتماعی پیشگیری و باعث سلامت روح و روان مردم میشود .

بهتری رییس فدراسیون ورزش های رزمی در رابطه با بیمه مربیان ورزشی افزود: مربیان ورزشی این قشر بزرگ و غیور باید تحت پوشش حمایتی بیمه تامین اجتماعی شوندتا در آینده شامل مزایای تامین اجتماعی ،مزایای بازنشستگی و از کار افتادگی شوند .

وی تاکید کرد : دغدغه اصلی ما به عنوان نماینده تمام ورزشکاران موضوع بیمه مربیان ورزشی می‌باشد

که طرح کارشناسی و نظرات فدراسیون در خصوص بیمه مربیان ورزشی به مجلس و به مرکز پژوهش های آن ارائه و با کمیسیون فرهنگی نیز در این خصوص گفتگو شده است و در حال حاضر منتظر تصمیم مجلس هستیم.

وی در ادامه گفت:چون مربیان محل فعالیت ثابت ندارند و بصورت پراکنده در باشگاه های ورزشی فعالیت میکنند نمی‌توانند کارفرمای مشخصی داشته باشند و به ناچار باید حق بیمه را خویش فرما پرداخت کنند که خارج از توان مربیان است.
وی افزود: توقع داریم مربیان ورزشی هم مانند بیمه کارگران ساختمانی یا بیمه نمایندگان مجلس ده درصد حق بیمه را پرداخت کنندتا از مزایای بیمه تامین اجتماعی در آینده بهره مند شوند.
بهتری رییس فدراسیون در پایان با تاکید فراوان بر اینکه وضعیت مربیان از لحاظ بیمه اصلا مناسب نیست اظهار کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی در شأن ورزشکارانی که این حجم از افتخارات را کسب کرده اند نیست که در چنین وضعیتی باشند، به عنوان مثال برخی مربیان حدود ۴۰ سال در این حوزه فعالیت کرده اند و در حال حاضر فاقد بیمه بازنشستگی هستند.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا