معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: با توجه به شرایط ناپایدار جوی و ریزش باران در استان بویژه در محورهای کوهستانی، لازم است که مسافران نوروزی نهایت احتیاط و رعایت قوانین رانندگی را در ترددها داشته باشند.

به گزارش گلستان رسا از گرگان؛ سلیم اصغری با اشاره به فعالیت سامانه های ناپایدار جوی تا دو روز آینده در استان، اظهار کرد: هم اینک محورهای کوهستانی خوش ییلاق، چهارباغ، درازنو و جنگل گلستان همراه با بارش بوده و احتمال بارش برف هم، شب هنگام در این محورها وجود دارد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان افزود: بارش باران جاده های استان را لغزنده کرده و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی بویژه فاصله طولی، پرهیز از سرعت و سبقت غیرمجاز و حواس پرتی در این شرایط جوی الزامی است.

وی گفت: تمام عوامل راهداری استان اعم از ۳۰ گشت و ۱۷۰ نیرو و ناوگان راهداری، آماده باش و در طول محورهای حساس و بحران خیز و راهدارخانه ها مستقر بوده تا در موقع بروز بحران به انجام عملیات بموقع عملیات راهداری بپردازند.

اصغری از مسافران خواست که در صورت تردد از محورهای کوهستانی حتما زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی و سوخت و اغذیه کافی به همراه داشته و به توصیه های پلیس و راهداران توجه کنند.

معاون راهداری گلستان در پایان گفت: سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راههای استان بطور شبانه روزی در خدمت کاربران جاده ای و مسافران نوروزی است تا با ارائه آخرین اطلاعات جوی و جاده ها برای سفری امن و آرام مسافران همکاری لازم را داشته باشند.

گفتنی است؛ استان گلستان بالغ بر ۵ هزار و ۲۵۱ کیلومتر انواع بزرگراه و راههای اصلی، فرعی و روستایی و کوهستانی است.

انتهای پیام

  • منبع خبر : گلستان رسا