مدیر کل محیط زیست گلستان گفت: پارک ملی گلستان آبروی محیط زیست استان است و تجهیزاتی که برای پارک وجود دارد در جای دیگری استفاده نمیشود زیرا مقیاس و اعتبار آن کاملا متفاوت است.

مدیر کل محیط زیست گلستان گفت: پارک ملی گلستان آبروی محیط زیست استان است و تجهیزاتی که برای پارک وجود دارد در جای دیگری استفاده نمیشود زیرا مقیاس و اعتبار آن کاملا متفاوت است.

به گزارش گلستان رسا؛محمدرضا کنعانی اظهار کرد : در سال گذشته مبلغ ۵ میلیارد تومان اعتبار ملی برای پارک ملی گلستان مصوب و صد درصد تخصیص داده شد که شاهد انجام اقدامات خوبی در این منطقه بودیم .
وی افزود: در سال های اخیر که ردیف اعتبار پارک ملی گلستان در بودجه مستقل شده است اعتبارات خوبی را دریافت کرده ایم.
وی با بیان اینکه پارک ملی گلستان آبروی محیط زیست استان است در خصوص تجهیزات اطفاء حریق در این منطقه بیان داشت: شرایط اطفاء حریق در پارک ملی استاندارد و متوسط رو به بالا است و روز به روز بهتر می شود.
کنعانی ادامه داد: طی دو سال گذشته حدود دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان جهت توسعه شبکه اطفاء حریق در پارک ملی گلستان هزینه شده است و سال گذشته یک هزار و ۷۲۲ نفر روز بسیجی در قالب دیده بان آتش بکارگرفته شدند که خوشبختانه با کمک این افراد طی ۹ ماه تنها نیم هکتار دچار حریق شده بود.
وی تصریح کرد: در سال گذشته مجموعا ۸۰ هکتار از اراضی پارک دچار حریق شد و میانگین ۴۰ ساله آتش سوزی در این منطقه ۲۱۳ هکتار بوده است.
مدیر کل محیط زیست گلستان افزود: همچنین طی سال گذشته ۱۴ حریق در پارک ملی گلستان رخ داد که وسعت آنها نسبت به میانگین ۴۰ ساله کمتر بوده است.
وی با تاکید بر اینکه در آتش سوزی که سال گذشته در پارک ملی رخ داد پدهای بالگرد و استخرهای ذخیره آب از قبل وجود داشت تصریح کرد: تجهیزاتی که برای پارک وجود دارد در جای دیگری استفاده نمیشود زیرا مقیاس و اعتبار آن کاملا متفاوت است.
وی بیان داشت: متاسفانه در دیگر مناطق تحت مدیریت مانند لوه، جهان نما، زاو و هیرکانیا شرایط اطفاء حریق و تجهیزات وجود ندارد و در همین راستا درخواست اعتبار از محل اعتبارات استانی اعلام شده که متاسفانه تا کنون تخصیص پیدا نکرده است.