پس از سفر تاریخی ریاست محترم جمهور آیت الله رئیسی به شهرستان مرزی، محروم و کمتر برخوردار مراوه تپه، مصوب گردید، طرح جابجایی روستاهای واقع در محدوده سد به سرعت انجام و عقب ماندگی‌های ۲۰ ساله اهالی این روستاها جبران شود.

به گزارش گلستان رسا از گرگان؛ پس از سفر تاریخی ریاست محترم جمهور به شهرستان مرزی، محروم و کمتر برخوردار مراوه تپه، مصوب گردید طرح جابجایی روستاهای واقع در محدوده سد به سرعت انجام و عقب ماندگی‌های ۲۰ ساله اهالی این روستاها جبران شود

حدود ۲۰ سال از آغاز عملیات احداث سد چایلی در شهرستان مراوه تپه می گذرد، در این مدت اهالی ۶ روستای واقع در کاسه سد چایلی از دریافت هرگونه خدمات زیربنایی و رو بنایی محروم بودند و به سختی در خانه های فرسوده و نا ایمن خود که حتی هر گونه تعمیر و بازسازی آن نیز ممنوع بوده، بعضاً ۴ خانوار در یک واحد ۱۰۰ متری فرسوده گذران زندگی می کردند.

پس این اقدام مهم و بزرگ که مهر تاییدی دیگر بر مردمی بودن دولت خدمتگزار است، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان بعنوان مجری این طرح، با نیاز سنجی، اقدام به تامین حدود ۴۰۰ هکتار زمین برای ساخت مسکن اهالی این روستا نمود و کار آماده سازی این اراضی را آغاز کرد.

همزمان با آماده سازی اراضی، کار تهیه نقشه های تفکیکی در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شد و مقرر شد بصورت همزمان، قطعات مسکونی و کلیه کاربری های مورد نیاز روستاها در محیط پیاده سازی و کار ساخت و سازها آغاز شود.

امیدواریم با عزم و تلاش مجموعه انقلابی بنیاد مسکن استان و پیگیری های مدیران ارشد کشوری، استانی و مسئولان محلی، شاهد اجرای سریع این پروژه بزرگ و برخورداری اهالی خوب و با صفای این روستاها و جبران محرومیت‌های این روستاها باشیم.

انتهای پیام

  • منبع خبر : گلستان رسا