مدیرکل کمیته امداد استان گلستان از پرداخت مبلغ ۹۹۲ میلیارد و ۹۲۵ میلیون تومان به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان درسال ۱۴۰۲ خبرداد.

به گزارش گلستان رسا از گرگان؛ عیسی بابائی، با اشاره به اینکه ۸۳ هزار و ۴۲۴ خانواده نیازمند تحت پوشش کمیته امداد استان می باشند، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ برای ۷۸ هزار و ۳۱۸ خانوار، مبلغ ۹۹۲ میلیارد و ۹۲۵ میلیون تومان کمک معیشت پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی مستمری مددجویان نسبت به سال گذشته افزود: یکی از الویت های اصلی در خدمت رسانی ازسوی این نهاد، تامین حداقل نیازهای معیشتی خانواده ها است که براین اساس میانگین ماهیانه مبلغ  ۷۷ میلیارد تومان در قالب کمک معیشت به حساب مددجویان استان واریز می شود.

وی گفت: سرانه مستمری خانواده های یک نفره ۷۷۰ هزارتومان، دونفره ۱میلیون و ۹۰ هزارتومان، سه نفره ۱میلیون و۵۲۵ هزارتومان، چهارنفره ۱ میلیون و۹۶۰ هزارتومان و پنج نفره و بیشتر ۲میلیون و۴۱۰ هزارتومان میباشد، که بصورت ماهانه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.

بابائی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی کشور گفت: کمیته امداد ،برای کمک ویاری رساندن در امر معاش نیازمندان  درشرایط موجود ، علاوه بر پرداخت مستمری به آنها، خدمات حمایتی ، درمانی ، فرهنگی ، ساخت وتعمیر مسکن ، کمک هزینه جهیزیه و تسهیلات قرض الحسنه و اشتغال زایی نیز به اقشار آسیب پذیرمتناسب با نیازشان ارائه می دهد، تا گره گشای مشکلات آنان باشد.

مدیر کل کمیته امداد گلستان با اشاره به راه اندازی سامانه امداد هوشمند با هدف ارائه  خدمات مطلوب و آسانتر به جامعه ی هدف خود گفت: با راه‌اندازی این سامانه، دیگر نیازی به مراجعه حضوری افراد به دفاتر امداد نیست و متقاضیان دریافت خدمات می‌توانند با مراجعه به این سامانه،(  soha.emdad.ir)خواست خود را ثبت و پیگیری کنند.
انتهای پیام

  • منبع خبر : گلستان رسا