استاندار گلستان گفت: متاسفانه تعداد بیماران بستری استان طی یک هفته گذشته افزایش داشته و به نوعی استان وارد پیک هفتم کرونا شده است.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ علی محمد زنگانه در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: بر اساس هدف گذاری تزریق دوز دوم در استان باید به بالای ۹۵ درصد و تزریق دوز سوم باید به بالای ۵۰ درصد برسد که در حال حاضر شهرستان مینودشت به این هدف دست یافته است.
وی از فعال شدن کمیته ها و کارگروه ها ذیل ستاد کرونا ضروری را ضروری دانست و گفت: البته باید گزارش اقدامات را بصورت هفتگی در جلسه ستاد ارائه شود و حرکت رو به جلو کاملاً محسوس باشد.
وی گفت: متاسفانه در جامعه عادی انگاری شده و باید زدن ماسک و رعایت شیوه نامه های بهداشتی کاملا جدی گرفته شود.
زنگانه گفت: باید دریافت QR کد که در حال حاضر ۱۹ درصد است، در هر هفته با محوریت دستگاه ها ۵ درصد رشد داشته باشد.
استاندار گلستان بیان داشت: تمامی دستورالعمل های گذشته باید رعایت شود، برای مثال حضور کارمندان باید بر اساس واکسیناسیون آنها باشد و از حضور افرادی که نسبت به تزریق واکسن اقدام نکرده اند جلوگیری شود.
وی تصریح کرد: متاسفانه تعداد بیماران بستری استان طی یک هفته گذشته افزایش داشته و به نوعی استان وارد پیک هفتم کرونا شده است.
وی گفت: همراهی فعالان فضاهای مجازی و سازمان های مردم نهاد در راستای ترغیب مردم به واکسن زدن و رعایت پروتکل های بهداشتی به افزایش ایمنی جامعه کمک می کند.
وی افزود: با توجه به در پیش بودن بازگشایی مدارس و در راستای ایمن سازی دانش آموزان باید شرط تزریق واکسن در ثبت نام ها مورد توجه باشد.
به گفته وی برگزاری مراسمات ترجیحا در فضای باز و با رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک ضروری است.
زنگانه بیان داشت: توزیع نذورات باید بصورت بیرون بر باشد و محیط های بسته باید مورد گندزدایی قرار گیرند.
وی تاکید کرد: تاکنون بیش از ۹۵ درصد واجدین شرایط استان دوز اول، ۸۵ درصد دوز دوم و ۴۰ درصد هر ۳ دوز واکسن را دریافت کرده اند و البته تزریق دوز چهارم و یادآور نیز در دستور کار قرار گرفته است.
زنگانه اظهار کرد: در حال حاضر شهرستان کردکوی در وضعیت نارنجی، شهرستان های گرگان ، بندرگز ، علی آباد کتول ، گالیکش ، آزاد شهر، مینودشت و کلاله در وضعیت زرد ، شهرستان های گنبد کاووس، مراوه تپه ، آق قلا، رامیان و گمیشان در وضعیت آبی قرار دارند و خوشبختانه هنوز شهرستانی در وضعیت قرمز قرار ندارد.
وی افزود: در حال حاضر ۱۶۴ بیمار کرونایی در استان بستری هستند که از این تعداد ۲۶ بیمار در icu و ۹ بیمار به دستگاه ونتیلاتور متصل اند.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا